Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
AUGUST 2017 !!

Isnin, 7 September 2015

HERBA yang BOLEH RAWAT KANSER

Assalamualaikum, Hai.. Alhamdulillah hidup lg hari ini , suka or duka, sihat or sakit ....

Ok, hari ni cuma nak share sesuatu yang sangat penting dan memang berguna. Sejak mak cik aku sakit kanser payudara hari tu..kini dalam proses penyembuhan...,aku pun cuba mencari pelbagai khasiat herba yang wujud di dunia ni, terutama herba di Malaysia . 




Memg susah nak cari herba2 nih, tapi sekarang dh byk diletakkan dalam packing or jus.........




Antara herba yang disahkan dan boleh diguna untuk merawat kanser ialah :-


1. POW POW (DAUN DAN BUAH BETIK)


Buah betik mempunyai khasiat seperti :-
antihypertensive, antioxidant, anti- amoebic, antiparasitic, antiseptic, penyembuhan luka luaran dan luka atau pendarahan dalaman

Sel kanser merebak kerana hadirnya ASTROGEN . Hormon pada luka pembedahan. Oleh itu, buah betik sebagai agen Contraceptive yang dapat  menghalang astrogen daripada berkumpul pada luka pembedahan tersebut.

TANPA ESTROGEN, SEL KANSER TAK DAPAT MEREBAK.




2. BROMELIN (TERAS BUAH NENAS)


Kandungan BROMELIN dalam buah tersebut dapat mengelakkan  kanser. Salah satu molekul dikenali sebagai CCS menghalang protein yg bernama RAS dan 1 lagi yg dinamakan CCZ  mengukuhkan sistem imuniti badan pesakit bagi melawan sel kanser.





3. DAUN KELADI TIKUS


Keladi tikus juga dikenali sebagai keladi Cheng :)  Ianya mempunyai komponen bernama 
Ribosome inactivating protein  .    Apabila Ribosome inactivating protein  bergabung dengan Monoclonal antibodies yang terbentuk secara semulajadi dalam tubuh akan menghasilkan sejenis toksin yang dikenali dengan nama Immunotoxins, sejenis toksin yang bersifat membunuh sel dan ianya digunakan untuk rawatan kanser serta beberapa jangkitan viral yang lain. 





4. DAUN BELALAI GAJAH

Hasil gambar untuk pokok belalai gajah

Ianya memiliki kandungan tinggi flavonoid. , vitamin C dan serat untuk mencegah kanser





5. DAUN RAMA - RAMA

Okay, yang ni... mak cik aku dah guna... dia rebus daun ni... dan feedback positif.... YES, POSITIF ! Bisa-bisa pada badan dah hilang, memang seronok lah aku tengok dia sekarang sebab dia memang aktif punya orang kan :)



Daun ni mempunyai 'lupeol'  dan   'betastigma sterol'  pada akarrnya yang boleh mencegah kanser .












Jadi, bolehlah tanam2 pokokkk herba nih...... atau...usahakan the best thing for cure any sickness :)




5 ulasan:

Eintan Nurfuzie berkata...

thnks info

Normi Nieza berkata...

thanks for sharing...

Mardiah Diana berkata...

Daun keladi tikus tu macam ada diana tanam lah...

ruslanafiq berkata...

bahan semulajadi ni memang banyak khasiat, tok nenek dulu-dulu memang bijak

zeera lily berkata...

nice sharing sis.... da masa jemput folow blog kite balik ye.. http://belogzeera.blogspot.com/