Tabha dalam memiliki kasih sayang
DISEMBER 2017 !!

Jumaat, 14 Ogos 2015

BICARA JUMAAT - BERBUAL MATI ,



Assalamualaikum, haiii !
Alhamdulillah untuk segalanyaaaa ~
suka or dukaaa~ dari Isnin, dah sampai Jumaat semula~
Salam Jumaat, jgn lupa sunat2 Jumat yaaaa

hmmm.... CEPATNYE MASA =.=   kan~

Okayyy, untuk hari ni, Nahhhh, hayati gmbar di bawah, ayat di bawah :_   



Ini bicara mati, Siapa tahu bila dia akan mati? bagaimana keadaan bila dia mati?
Dengan siapa dia akan mati? Sebab dia mati?



Seram kalau borak pasal mati, tapi tulah hakikat yg semuaa orang akan dan WAJIB laluinya ~


Oleh sebab tu, entri ni juz untuk mengingatkan sahaja ..untuk diri sendiri, or any readers yg singgah sini:-



Adakah kita akan mati mcm gmbr2 di bawah?

Mati dalam keadaan duduk

Mati dalam musibah 

Mati di hospital

Mati dalam musibah

Mati dalam senyuman

Mati dalam solat






Oleh sebab ituuuuu.................., 

sama2 lah kita beringat............ amalan masih kurangggg~ dosa bertambah dalam sedar dan tak sedar.........

nona actually, mengingatkan diiri sendiriiii...........

Macam mana keadaan aku bila mati ? Kalau boleh buat pilihan.....
nona nak mati hri Jumaat, time Bulan Ramadan, sambil pegang al-Quran or semasa sedang bertelekung~, dan tersenyum........

tp sekarang nona mohon dipanjangkan umurrr kerana banyak lagi kebaikan yang  belum kulakukannnn~

Tanggungjawabku masih banyak ya ALLAH............

HATI BELUM CUKUP BERSIH, BELUM CUKUP KUAT  :(

Sebab tu ustz nona pesan, 
soal mati nih kena ingat selaluuuu,
 agar mencegah kita drpd melakukan kemungkaran yg terlampau melampauuuuuu!!!!




Allahuuuu, lagi sentap bila tengok all the sentences below :-  fuhhhh3333~



Tiada ulasan: