Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
AUGUST 2017 !!

Isnin, 3 Ogos 2015

Bermulalah marhaban, itu maknanya, raya nak habis ker???

Assalamualaikum, haiiii ! Alhamdulillah. Masih bernyawa hingga saat iniii :)

Ok, taman kawasanku   nihh dah start marhaban. Malam ni, lorong rumah kami pulaaaa :)

Marhaban ertinya, raya dh nak habis kerrr??~ Ade yg tanya, bukan ker, marhaban tu untukk Ramadan je??

 Heheh~ bukanlahhh.. marhaban itu, berasal dari  word Arab,   'RAHIBA' 
 Iaiituuu, 'Selamat Datang ' . 

Atauuu :-

Marhaban terambil dari kata rahb yang berarti “luas atau lapang”, sehingga marhaban menggambarkan bahwa tamu yang datang disambut dan diterima dengan dada yang lapang, penuh kegembiraan, serta dipersiapkan baginya ruangan yang luas untuk melakukan apa saja yang diinginkannya.




Haaaaa, time ni lahh, anak bini keluar, duk sembang2, yg lakii, dtg rumah ke rumahhhh :)  Smgt kejiranan tu memang nampakkk sgt, kann~ dan hari raya rasa lebih berkat, bahagia dgn adenye marhaban :)

Bukan sahaj marhaban ya Ramadan, tp lepas raya pun ado marhabann ~ Ok, ape lak BEZA  marhaban dgn ahlan wa sahlann?  KLIK SINI 





Salah satu yg dibaca time marhaban, ialah iniiii :-


OKAY, OK..., so excited, ...hehe sebab selalunya, kerja time2 marhabann.... hari ni dpt ler joinnn, x sabarrnyaaaa..... jap jer lagiii, huhuuuu



OH, HA   AH , 

orang johor raya sebulan, even dah marhabann >_<   hhehehee



Tiada ulasan: