REMBAT PENDAPAT,

REMBAT PENDAPAT,

Assalam, hai ! hhee~

jom baca ni..sebab ade dengar rembat pendapat dlm radio, huhu~

MRS AVOCADO BERGADO DENGAN MOK MERTUO PASAL LANGSOR RAYO OOOHH!
"Adoi. Spoil raya saya Dzar, spoil! Dua hari lepas mak mertua saya (yg tinggal dgn saya dan suami) beli langsir kat Batam dan bagi kat saya suruh pasang masa raya nanti. Ini tahun pertama kita beraya dirumah baru setelah berpindah. Untuk pengetahuan semua, rumah saya berkonsepkan kontemporari so langsir bunga bunga raya dengan kontemporari memang tak kene langsung!
Bukan itu sahaja. Malahan, dia ada beli cadar cadar yg lace tuh, dan tutup speaker speaker dalam rumah. Lace and komtemporari? Tak kena langsung! Dan semalam Dzar, semalam, I caught her dalam bilik tgh menganyam ketupat reben! I cakap, "Nak buat apa tuh mak?" Dia jawab, "Ini untuk tampal kat dinding nanti, kasi cantik."
You know whats the 'best' thing? Raya pertama kat rumah kami! I spend a bomb untuk rumah idaman I berkonsepkan kontemporari, sekarang, I face the possibility rumah I jadi kontempoLARI! I dah pujuk suami, suami cuma cakap, "Biarlah, asal dia puas. Kan mak I." Inilah dugaan puasa terbesar I sejauh ini. Kalau mak mertua boleh bawak berbincang, takper jugak.
I bukan tak usahakan, I dah cakap dengan dia baik-baik, "Mak, tahun nih pakai langsir yg saya beli yer mak. Lebih sesuai ikut tema rumah baru saya nih. Yg lace lace dan ketupat nih tak payah la mak, nanti habuk." Dia jawab, "Aku dah bertahun beraya. Aku tengok kontemhaper ko nih, pucat lesi rumah, takder kaler. Tak rasa raya! Ko simpan jerla langsir ko untuk hari raya haji nanti. Nih hari raya puasa ramai sedara mara datang, nanti dorang tengok rumah pucat lesi, dorang balik."
I da takder point! Tolonglah, mintak pendapat untuk pendengar come up dengan 'come back' yg kreatif so I boleh try pujuk dia lagi. Pls, kalau u tengok decoration dia, u pon tak akan rasa macam nak raya!"
REMBAT PENDAPAT ANDA YG BERHEMAH DISINI! SILAKAN!

Post a Comment

0 Comments