Tabha dalam memiliki kasih sayang
DISEMBER 2017 !!

Sabtu, 23 Mei 2015

BERZANJI --- BEST JUGAK ---

Assalam........ Hai !
Alhamdulillah for everything in lifeeee ~
Ujian or Nikmat......... Alhamdulillah !

ye, tajuk rini    B E R Z A N J I ~

malam tadi pergi majlis berzanji kakak kepada kwn lama aku,
actually, jiran aku punye anak...hahha~

dah nak kawen.... 23/05/2015  :)




then aku teringin nk tahu psal berzanji ni.... dri hari tu..lupe...
ape benda sbnrnye berzanji tuuu kan ~

Berzanji :

 Barzanji ialah suatu doa-doa, puji-pujian dan penceritaan 
riwayat Nabi Muhammad s.a.w. yang dilafazkan dengan suatu irama atau nada yang 
biasa dibacakan ketika majlis aqiqahkhatanperkahwinan dan Maulidur Rasul

Isi berzanji menceritakan tentang kehidupan Nabi Muhammad,
yang disebutkan secara berturutan mengenai salasilah keturunannya, zaman kanak-kanak, remaja, pemuda sehingga diangkat menjadi Rasul. Di dalamnya juga mengisahkan sifat-sifat mulia yang dimiliki Nabi Muhammad, serta pelbagai peristiwa untuk dijadikan teladan umat manusia.

sumber : wikipedia je ..

buku berzanji   :)
Pembacaan Berzanji pada umumnya dilakukan di majlis-majlis dengan niat untuk mendapat keberkatan. 


ohhh... ini rupanyaaaa~
bagi aku, sgt sedap lah bila mendengarnya..... ade mcm2 rawi...
dan
BEST bila dgr ketua tu... tarikkk suaranyaaa...... hehee
kepala ikut lentokkk..mcm ahmad albabb lak gaya aku...

tak mengantuk sgt lah.. sgt cool dan tenang dgn angin sepoi2 kt luar..mcm nk hujan gtew ~

memang tak msuk rumah..sebb dh rmai... hehhee, 

so....dok luarrr jeee ponn okesss :)

aku dan emak , 


salah satu nya..marhaban :)  ade dlm buku berzanji tuu




Alhamdulillah..... masih dpt merasai nikmat islam, berzanji....

rugi... awk hidup, tak merasai berada dalam majlis mcm ni :)

tmpt aku ni memg ade majlis2 mcm ni...baca yasin , berzanji, cukur jambul...
aku suke pergi.......
bukan sebab dpt makan sedapp2 je..hhehee

tapi sambil2 dpt rasa smgt kejiranan 
sekaligusss  merehatkan diri dgn makanan rohani sbnrnya :)

ok laaa.. ,gambar memang takdakk.....

haha, x dpt belanja kt blog ye syg, tp xpe...nanti ade lg.boleh belanja....hahaa~

<>  semoga perkahwinan mereka diberkatiNYA dan mndapat rahmat ALLAH sehingga Jannah ! <>

AMIN !
 AMIN ! !
AMIN ! ! !















notahati : ALLAH, berikan aku ketenangan.............amin !
tak 

1 ulasan:

SEINDAH SENYUMAN berkata...

singgah sekejap...