Tabha dalam memiliki kasih sayang
DISEMBER 2017 !!

Khamis, 24 Mei 2012

kalau jari telunjuk melebihi jari hantu kitaaa??! maknanyerrr....?!

assalamualaikumm..ni haao !

elopssszzz...heee..alhadulillah..masih bernyawaa..dan boleh share mcm2 kt belog ku syg niii..muah2..!
ekcelii.., kome nk cite..pg td...dlm kol 5 mcm tuhlaaaa...
aku tgk tb..astro..--> bwu dpt astro..hahaa..bile trbgun pg..memeey tgk tb laa jwbnye..hhaa

LEPAS TUH kaaann...,

TERPACAKlaahh muke DATO' nii..kt astro tuhh.. dato fadzilah kamsah..
dy cite mcm2.tp satu hal terselit tuhh..hal yg mcm tajukk entri aku hr niihh woo...

haaaa..tetiiberr kn...ceritaa DATO' nihh membuaat akuu...rindu  kwn2 akuu...si debabb..si cute..si garaang..si sengaal..dan si kebaboom2 kt micet nan satuu tuu..huahuaaa.., ^__^

and..teregtlaaahh..ade laa sowg kwn nih kne kutok..coz..diaa memilikii jari telunjukkk..melebiihii jari hantu nye...konoon dlm bodyy dy ade.. hormon LELAKI TERLEBIH....masalahnye..dia pompuaann..ceytt..annnneeee..(kua dh bhs indian aku..heeehhe) ade ke patut??

psstt :: --> pelik ke bile jari telunjukkkk..melebiihi jarii antooo ??!! of oczzz laaa kn...mule2 dgr..teliiti..cm..whoaaaaa..!!! AMAZIING2!! hahaa,,
then..
aku pon dgr tol2 ape DATO uh ckp....aku punn...search2..bwt kajiaan..cehh..KAJIAN sgt laa kn !

 then...answerr nye sebeginii :: jika jari TELUNUJUK melebiHi jari HANTU =.=''

first reason....., itulahh BUKTI KEKUASAAN ALLAH.. ^__^
uniknye ALLAH..mncipta sesuatu mcm tuuu..ALLAH nak kita sbg hamba2NYA..sedar..dan sentiasa merasai kewujudannnyaa... heee..

cth laiin : kite tgk telapak tgn...kan kite leh tgk..adet ulisan mcm 99 ..dlm bhs ARAB..
menunujukkan bhw...ALLAH ade 99 name beserta sifat2 terpujii..MAHA HEBAT....

second reason ....:=.=''
insan tersebut memiliki..sifat kepimpinan yg baiikk..dan bolehlaaa..nk jadikan dy pemimpiin...
yelaa...perempuan pon bole jd pemimmpiin ape..ce tgk jari2 pemimpin pompuaan yg ade skrg...huhh!
aku x tau lak yg tuhh..jgn cri pasaall..hhaaa..
kne kerat lak aku kaang !
tp..itu yg DATO tu ade sebut...
then aku egt semulaa kwn aku..whoaa..betul2..dy tu..bolehlaaa..
kalau nk memimpiiin..
ape pon...manusia memg DIPIMPIN..DAN MEMIMPIN..juz...sape lebey..sape kurg kelebihan tersebut...heek2..
Photobucket

ok..kne tahu yg inii jugaaaakkkkkkkkkkkk!! (copy paste)

Jari ibu ni melambangkan agama islam atau IMAN!, merupakan jari yg terpenting sekali dlm ke semua jari-jemari, tanpa jari ini(insyaAllah) tak boleh nak suap nasi ke mulut, nak pegang pisau, nak hantar SMS, nak picit jerawat, nak tekan spacebar, nak itu-ini.

Sebegitulah pentingnya iman pada hidup ini.. dan bila jadi mayat kelak... sangat penting!!!

Jari telunjuk pulak mewakili ILMU, contoh bila org tanya mana masjid? Tu, sambil menunjukkan dengan jari telunjuk. Mana binatang jahat tu? Tuuuuuuu…tunjuk ngan jari telunjuk menunjukkan ilmu yg ada dan bukan nak menunjuk-nunjuk.

Jari hantu mewakili jari nafsu. Sekarang cuba bandingkan, kelihatan jari ‘nafsu’ ni lebih tinggi dari jari ilmu, (jari hantu lebih tinggi dari jari telunjuk). Ini bermakana walau camne terer pun ilmu agama , nafsu tetap mendahului, sebab tu nabi suruh kahwin cepat cepat!!! (tak tahulah kalau jari korang sama panjang-alien ke apa????)

Jari manis di ibaratkan sebagai seorang isteri yang manis.. isteri yang dapat meredakan nafsu shahwat lelaki. Bila kita renung akan jari manis ini, maka kita dapati, jari manis dan jari ilmu akan mengapit jari nafsu…(jari manis dan jari telunjuk akan mengapit jari hantu!), maka nafsu akan terkawal… begitulah pentingnya iman, ilmu amalan dan isteri solehah!! (amin.. Ya rabbil a’lamin)
begituu jugaa dgn lelakii..semoga kite nih dpt seorg SUAMI yg mcm maniis..k sweett..-->tp bukn maen blkg ok !

Dan jari kelingkel mewakili anak2. Inilah satu kehidupan yg sempurna, Sabda Nabi lebih kurang maksud: org yg berkahwin telah meyempurnakan separuh dari agama…
ade ustaz pulak kata;yg separuh lagi(5 jari) adalah rukun islam!


benda2 laen pasal jari..KT BWH NI KAJIAN ORG LAEN..:
Menurut penelitian tersebut,
jika jari manis lebih tinggi daripada jari telunjuk, berarti si pemilik
cenderung memiliki lebih banyak hormon testoteron. Itu menandakan sifat hiperaktif, agresif,


Jika jari telunjuk lebih tinggi daripada jari manis, maka cenderung memiliki lebih banyak
hormon estrogen, yang artinya memiliki banyak sifat sensitif dan emosional.

Yang sangat menarik dalam penelitian Marry dan tim itu, ternyata kebanyakan orang yang
memiliki jari telunjuk dan jari manis yang sejajar adalah Biseksual (pria maupun wanita).
^______________________^


thats all..thank youu !!



NOTAHATI :: ''

''Jika hari ini,
Aku menyakiti,
Melukai kerana kekurangan diri,
Bukan maksudku untuk menghindari atau menjauhi..
Maaf..
Hanya itu termampu ku ukir ikhlas dari hati..''

Tiada ulasan: