Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
OKTOBER 2017 !!

Ahad, 17 Julai 2011

Contest Sambung Cerita Effa CuRio!!~

assalam...dan hellow!!
salamsejahteraa....
huwo00,,tgk title...konpem tauu..
haaa...jum joiin same weh..KETIK LELAJU BANNER niih okie..
i tag to:
nanakimie
hannan
fiqra

haa..stress gilew gmbo..hahaaa..sabo dikk oii...huhu~

em..meh aku sambung cite cik effa curio nih k..~
                 Suatu hari, saya dan Effa CuRio pergi bercuti di Melaka.Mengapa Melaka yang jadi pilihan?Alasannnya hanya kami yang tahu..orang lain jangan nak banyak soal.Ini kan cerita aku...miahaaa...
Kami sampai di Melaka tepat jam 12.30 tengah hari. Wah berkeroncong benar perut kurase.Ada lagu Zapin Johor,Lady Gaga punya lagu pun ada jugak.Hah, kami terus mencari restoran berhampiran.Mujur ada 'Restoran Sayang Ayang' di situ.Sunyi keadaannya.Lepas je order, aku beli coklat kejap..pedih sangat dah perut nih.Yela,pagi-pagi aku tak bersarapan tau.Takut terasa nak buang  air bila  tengah-tengah jalan..Perut aku ni kan ngada-ngada cam aku ..hahaa..


                 Tetiba Effa Curio tersedak...tersenyum penuh teruja.Eh,sewel pe minah nih..ade pe kt muka aku niih??Aku naik hairan la dengan sikap dia.Aku toleh ke belakang.Eh, macam kukenal..memang kenal la woi.Farid Kamil lah!!
                  Lemah lutut aku.Aduh,terjelepok aku kat lantai. Semua yang ada memandang padaku.Effa cepat-cepat papah aku ke meja..Itu baru Farid Kamil belum lagi Ahadiat Akashah yang berada di dapur  sambil memegang kuali.Ops,aku tutup mulut aku.Bersinar-sinar gila mata aku.Peminat fanatik nih aku kat Farid Kamil.Hang jangan dok main-main..!!

                    hehehehh...Aku tengok dia senyum dan anggukkan kepala.Effa menggosok-gosok matanya nak memastikan pandangan kami ini bukanlah mimpi semata-mata.Aku tanya Effa benarkah masa sekarang ini..bukan mimpi?Kemudian,Farid Kamil datang ke meja kami dan membawa makanan yang dipesan.Macam tahu2 je kami minat kat dia..Huhu..peluang keemasan aw.
Rupa-rupanya, Farid Kamil sedang melakonkan watak sebagai tukang masak untuk drama terbaru beliau.Wah.Beliau memang suka memasak dan makan.Sejibik macam Effa Curio la weh.Huhu..cakap Effa lebih la aku nih~..elleeh,betol perr..~
                  
                     Farid Kamil diberi masa untuk berborak-borak dengan kami dan bergambar.Al maklumlah,restoran tersebut hampir bankrap.Farid Kamil datang membantu untuk mempromosikan tempat tersebut.Tiba-tiba ada lagi sorg dua dtg ke situ maka Farid Kamil harus melayan mereka pula. Sempat jugak dia memberi nombor telefonnya  kepada aku.

                      Keesokannya, aku dan Effa mengajak Farid Kamil berjalan-jalan. Beliau berstuju.Apa lai..menjerit kami!!
   ''weh nona, mintaklah nombor ahadiat dari dia.che mahu naa..hehee'' idea gedik si Effa.
''Iya, kalau aku jadik mkwe dia..hahahaa'' hamek ko.Senang-senang je nak mintak itu ini.
               
                      Kami berjalan-jalan dengan penuh ceria.Beliau terpaksa memakai topi dan kaca mata hitam untuk merahsiakan identitinya.Bangga kami bila berdampingan dengan aktres sekaligus dilayan seperti puteri.Memang genteleman la Farid Kamil nih. Macam nak jadi suami aku la rasa..Haaha..~

                       Petang tersebut beliau harus ke restoran untuk promosi.Pada malamnya pula kami keluar bersama dan berkaraoke. Boleh tahanlah suara Farid Kamil nih. bERgABUNG DENGAN SUARA eFFA LAGI LAH SEDAP.eFFA KAN JUARA kAROK tiap tahun. cuma aku je malu-malu dan segan nak menyumbangkan suara yang 'tersangat sedap' .

                        Haa..tiga hari berturut-turut kami bercuit bersama-sama.Farid Kamil harus pulang ke KL.Sedih sungguh kurasa.Setelah mengenalinya secara rapat,aku dh tahu makanan kegemaran dia..aku dapat tgk gambo2 dia bersama kawan2 pompuan dia yang ramai gile wo0..dia bagi aku pic dia semasa berlakon cerita I'M NOT SINGLE bersama Lisa Surihani. Eihh..teruja aku..pic tuh takde dlm internet or mane-mana sebab gmbo tuh dari kamera beliau sndiri..heheee..

weee...sweet..
                      Effa pun tumpang sekaki mintak nombor abg ahadiat akashah.Saje la kalau-kalau ada lubang kerja. Baiknya hati..suci murni laah Farid Kamil ni bagi jugak kat Effa.Heh..TUAH AKU weh...TUAH AYAM NMPK DI KAKI,TUAH AKU??.huhu...jawab2...

itu saja cerita cuti aku DAN EFFA...huhu..besh tak?bagi yg tak miinat memang la tak rasa sgt hingga ke kalbu..bagi aku...hehee..siap tulis kt blog..kt diari...adeyh...sonok nye..yg pnting..nombor beliau aku dpt..bukan nak dikecohkan..hehee..dh jnji..rahsiia...tp leh la dibangga-banggakan buat diri sndiri...pengalaman maniis....


P/S: em..sape nk join..KLIK BANNER LAJU2 TAW!..daaa....wish luck to me!!
to semua contestants to0..~

2 ulasan:

Effa CuRio berkata...

Ahahaha.. Farid Kamil & Ahadiat Akashah pun ade.. best lol..

btw, thanks join.. goodluck.. =)

baby berkata...

huhu....
hahaa..dpt bygkan kew..erm...most wc dear..~