Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
OKTOBER 2017 !!

Isnin, 20 Jun 2011

Kenangan Manis Dan Pahit

assalamualaikum..,salam satu blogger....salam satu MALAYSIA...!!
alhmdulillah..masih diberi kesempatan menghirup udaraNya...diberi kehidupan ..walau terselit pahit manis di situ...

KLIK KALAU NAK TAHU!!

okay..tengok tajuk entri...nengok banner contest atas niih...hehee..datin wo0o..yg buat..that's why la aku joiin..ngeyh3~ byk unsur piink juga yg mmbuaat tangkai hati aku tertarikk nk terjah..also joiin ini contest...sekaligus entri yg serius buat hri nih...>> mak aaiiii ayaatt..

haa...ini yg aku bace kt syaratpenyertaan no 4...bce jap yerr:

Berikan kenangan manis dan pahit bersama (buat salah satu sahaja)
  • keluarga ,
  • orang yang tersayang (couple) ,
  • kawan baik ,
  • masa sekolah ,
  • dalam hidup.

keh4..~ agk2nye..pic nih ade kne mgne kew?...huuhuuw...answer: OF COURSE LOL~

                               Setiap makhluk di dunia ini sudah tentu mempunyai kenangan pahit manis dalam hidup. Alam juga mempunyai kenangan itu.Cuma tak semuanya mengerti. Hanya Tuhan yang tahu kerana Dia telah merencanakan segalanya. Memang benar bahawa sebagai makhluk terutamanya manusia sentiasa mengharapkan segala kemanisan dalam diari hidup masing-masing. Tiada siapa pun yang mahukan kepahitan. Namun., siapakah aku? Aku merancang tetapi bukan aku yg tentukan segalanya.

                                   Aku mempunyai bermacam-macam kenangan manis dalam hidup. Setelah tamat darjah lima, aku ke Maktab Rendah Sains Mara(MRSM). Bukan niat nak berbangga tetapi terselit kemanisan di situ. Hidup berjauhan dengan keluarga bukan lah kepahitan namun kemanisan di sebaliknya. Aku mengenal erti keberanian dan ketabahan. Aku berkawan dengan manusia yang mempunyai pelbagai ragam. Jika ada sesuatu majlis , kami pasti bersama melakukannya dan had fun la senang kata..

                                   Kenangan manis juga berlaku setelah aku mndpt twaran ke PLKN .mangsa PLKN ke tuh??eh, dak aiih.. Jika mendengar Program Latihan Khidmat Negara ,aku yakin ada yang sangat berminat tetapi tiada rezeki ke sana. Ada juga yang tak berniat langsung mahu ke sana tetapi terpaksa. Aku ini tidak kisah.Sebahagian kata' boleh aje', sebahagian lagi cakap 'em..mcm tak mahu pergi la' . Haa..mcm2 aktivitii laa...paling aku gemar bab2 masuk hutan..ngeyh3~ aku paling kecoh arr...dh lame tak msuk hutaan...aktiviti jahat yg aku suke ialah mengumpat..eleyh..ni dri kcik2 pun buat..kui3~ tp nih tentera negara pun kami dok kutok je kjenyer..isy4..~ ampun2 cikgu...hahaa..kdg2 ckgu..kdg2 sir..kdg2 Tuan...HAIIIH..KDG2...tuutttt...heheehhh...ade hobi yg lg best..usha mamat2..keh6~ mamat sabah srwk ade..mamat nogori aderr...erm..nape takde mamat utaghe yerr...huhu...gEdIkssZ..!!!

                                OK..ini perenggan last pasal kenangan manis..banyak sgt laa..takut bosan lak org nk bce..al-maklumlah cite biase..( sdey bebnorr) . Aku kerja dengan bapak aku..kerja aper?..kerja pd wktu mlm shj dri kol 8-10 mlm. ceteka...

keje berrcakap??
====
=============================
===============================================
                                okay..tamat maserr...erm..kerja jual kopok lekor...GANU mariii...kelate mariii....
aku owg joho je..tp minat glew la lau jmpe owg2 ganu..or yg kecek kelate...
che suko...coz penah geng ngn org2 utagho..heheehh..lg stu.., ade lak uncle@aunt yg call me..'AKAK'..amboiih...hehe..tp mmg laa..kwn aku pun ckp muke aku cm mkcik2...ade ank 2...melebey tak tuh??! tp mmg lawak..lg2 lau dh agak2 kerepot..mcm tak sedaq dirii..huhuk..udah2 la tu nona mengata..~


====================================================================
tangiisan dlm ketawa....sedu sedann..~

                                haaa..nak cite kengn pahiit laak..ala...tak sanggup..tapi haruss...wajiib..
dgn knangan pahitt..aku kuat..aku baiki...haa...
disebabkan aku keje ngn bapak..bile salah..aku kne tegur..rase sedeyh..yelaa..darah dagiing sndiri marah..ank mnje la k0non...dok asrama pun mnje melebeyh kan...huhukk..
ade salah bg duiitt...bg pajak kopok jenis laen..adeyh...pediih!! but lme...juz boleh ckp..ok suda bha..!!

                                lg..,aku tak msuk u yg aku mahu...ade msalah ngn borg UPU. then..,habiss..kene masuk swsta buln 7...tu pasal joiin contest nihh...huw~ sedy lg..stressz taw tgk kwn2 yg dh pun ADE ASSIGNMENT2 ..(mcm la aku nk sgt...bajet kaan)..
erm...sedyh jugkk!!
                                   last , aku rindu dia..sape??..bf on9...tp dh jdiik ex...bukn tak dprcayaai...aku takut ngn  kekurgn diri ni je...erm..tak moh citer lebey...kang air mate berjujuran..sape suah??!! aku laaa...
hoh00hh...~~
=======================================
TAMAT
p/s: sabarlah hati..bersyukur kpdNya jgn lupa..!!
KLIK BANNER LAU NAK JOIN OR HERE...

SEBELUM HABIS LG SEBELUM BLA:
Bermula pada Jumaat (17.6.2011) tamat pada Rabu (22.6.2011), Pengumuman kepada pemenang pada Jumaat (24.6.2011)

2 ulasan:

TYNTHA LANA berkata...

nok join gak nona!hehe

baby berkata...

joiin laaa lanaa oiiyy...
ade yg i tag nme u kt satu contest taw..!
hehee