Ingatlah Saat Pertama Kali..... : Selamat Hari Pekerja!

Ingatlah Saat Pertama Kali..... : Selamat Hari Pekerja!

Happy Labour Day || Kerja Rajin Rajin. Itu ayat pertama bila dapat kerja kat memana tempat... Either sebagai contract worker atau pekerja tetap dalam company.

Aku ingat lagi time datang interview... Aku mintak position yang aku pegang sekarang... Aku fikir kerja check check nih senang je... Hahaa.. Dan aku memang tak ingat sangat hal berkaitan kerja di makmal bagai ni... Sebab aku memang tak berkenan kerja part laboratory kan...Takut banyak barang pecah... Haha...


Tapi aku bersyukur dan lega lepastu...Dalam masa seminggu selepas aku berhenti kerja tempat lama...aku dipanggil interview dan tak lama tu....dapat panggilan.. I got it!  I want it..i got it!

Memang masa awal tu..kita just nak experience... Nak cabar diri.... U can or not... Then niat nak cari pengalaman lain lepas 2 tahun kerja.... Tapi sampai dah tahun ketiga aku masih stay.

S E B A B  ??
Sebab tiap kali nak berhenti...aku mesti teringat time aku sangat sangat memerlukan pekerjaan..... Dan teringat waktu diinterview.... Dua orang senior.... Always remember...  Haha.. Kak Nisak and kak Nor....  Walaupun banyak salah jawab masa interview..dan aku nampak ada orang lain jugak datang.... But rezeki terpilih...Aku betul betul bersyukur lah......


So hargailah pekerjaan anda sekarang....dan usaha mencapai KPI anda ye.... Tetapkan niat mencari rezeki halal dan membahagiakan orang yang tersayang...

Setuju dengan statement boss aku....kalau pernah berada di tempat yang mana kita tengok sendiri company tu jatuh dan tutup time kita bekerja kat situ...kita akan lebih menghargai.......
T A P I....

Tapi kalau rasa nak upgrade lagi....bolehla try kumpul pengalaman di tempat lain....demand gaji untuk segala pengetahuan yang dimiliki... InshaAllah..rezeki ada di setiap usaha dan tanggungjawab...

Sebelum berpisah, ingatlah saat pertama kali kau ingin dapatkannya... Macam tuhlah jugak...Sebelum berhenti kerja..ingatlah saat pertama kali kau ingin dapatkannya....

Fikir fikirkan dan again...
Selamat Hari Pekerja! To all of you yang bekerja

Post a Comment

2 Comments

  1. Betul apa yg nona kata. Selamat Hari Pekerja Nona 🌸

    Ika datang singgah sini https://ikashoid.blogspot.com/2019/04/book-review-bulan-cinta-by-mimie-afinie.html?m=1

    ReplyDelete
  2. Selamat beristerirehat GD Nonnn....

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .