Apehal Aku Kena Jadi Manusia???

April 25, 2019

Soalan Berlalu Di Minda|| Soalan ni selalu terlintas bilamana sesuatu terjadi dalam kehidupan kita.... Kenapa aku dilahirkan sebagai manusia?? Kenapa aku tak jadi Pokok ke...Coklat ke.. Baju ke...Langit ke.....Haha...


Menjadi manusia yang penuh dengan perasaan tu... sangat melelahkan.....

Dan baru baru ni lalu soalan tu dalam kepala aku..... Terus teringat masa dulu ...cikgu aku pernah bagi jawapan macam ni......

Semua manusia dijadikan sebagai manusia sebab semua ada FUNGSI masing masing dalam kehidupan sesama manusia untuk menyebarkan kebaikan atau menyedarkan sesama manusia.

Maka bila dipilih, jadilah yang terbaik...Bila orang melihat kita, orang mendapat inspirasi..bila orang lain tengok kita...orang tu belajar sesuatu dari kita. ..

Love Yourself First ~

Kita pula terus belajar dalam usaha menjadi hamba yang terbaik.. Orang tegur, kita pun cuba amek iktibar dan cuba buang ego... Yelah.. E G O..  Berat woo...

Saling mempelajari..dari orang yang meyakiti hati kita dan mereka yang kita sakiti.....

Fuh..orang yang sakitkan hati kita...ada jugak benda kita boleh belajar eh..ingatkan nak buang je terus....

Tetap Kuat. Semoga terus tabah menghadapi kehidupan yang bercabang-cabang sebagai seorang manusia.

Lokasi : Tasek Seri Alam, Johor

Hargailah kehidupan di dunia dengan melaksanakan tanggungjawab sebaiknya... Jangan mengeluh terlalu lama...Jangan putus asa terlalu lama... Jangan berhenti selagi belum capai matlamat.... ...  Bersyukur dan berusaha selalu.





Notahati : Reminder FOr Nona sendiri

You Might Also Like

3 00 otak engineer COMMENT

  1. noted nona... Itu lebih baik kan

    BalasPadam
  2. Hahaha adeii Nonnn...kalau ko jadi cokelat, Sis dah makan ko dulu hahahahaha

    BalasPadam
  3. ye, akak pun kadang2 tertanya juga soalan ni...kadang2 rasa down, kenapa aku dijadikan sebagai manusia dan melihat dunia dari sepasang mata yang aku ada ni...betul ke wujud orang di sekeliling aku ni...diorang lihat dunia macam aku jugak ke...kadang rasa macam lonely jugak...kenangkan macam kita je yang hidup sebenarnya...pernah jugak akak tulis entri macam ni satu ketika dulu...wallahua'lam

    BalasPadam

I appreciate your comments/ idea.. Give me support.
Thank You! And Come Again!