kenapa?...why? kenapa..!!

kenapa?...why? kenapa..!!

HYE3..!!..HRI INI HRI KHAMIS...MLM JUMAAT
ASSALAMUALAIKUM..!! DAN SALAM BERKASIH SAYANG!!..ny bukan blog gataaiii naaa...but blog kasih syg...haaa like me...>>suke angkt bkul sndiri taw nona niih..
okaay...go terus kt point laa...kang melewh2  plaakk...hurrm...ny cpumas pnye soklan..
benci ble sbut sal kekasih?...erk lau kasih pd ALLAH tu laiin bebenor ye..niy sebut kasih kpd cik abe..atau..cik adikk maniissz...penah?..of course la pernah bg cpew2 yg ade gf o bf...
penah owg tnye aq...
''asal dy block aq kt FB haaaaa??!!..mentang2 ade mata air baru..''
haaa...tu diaaa...ciaan tol...ade jgk yg aq tgk  STATUS DI FB nyerr...''in relationship but complicated(selalu)..ade yg separated (jarang sungguh)...tp single lg ramaaii..(ye2 je single)...ok... tu terpulang kpd diri masing2...yg rse mlz nk update relationship ...yg x suke benda dihebah kt ramaaiii...yg nk buat lawak ngn status dy...ske ti r..>>..aku rase mcm terasa laaa...uik..telan2...!..
yela.. kite sbg khalifah di bumi ALLAH yg fana niiy..sharusnye sedar satu haal niiy....mcm lagu RABBANI..

'APA YG KITA PUNYA?..KITA TAK PUNYA APA2..'
family?..harta?..bukan kite punye..tp diberi pluang memilikinye...(pening pker)..erm...same cm gurl o boy...haa...tu semua anugerah...tp bukan hak kita...lau anugerah tu ditarik balikk..jika leh perthankan..sila la yerr..tp lau x...alamak nyer..jdi kbahagiaan dlm perpisahan la yerr...
n0w..aq suke nk bersajak..bnde niy adelah dicopy..dan ditmbah gula+air panaaas...bg kaw2....erkk..enak utk dibace buat phyatan aq sndiri..and spe2 yg read this beloved entry...
yum3..yummy..life with love...okayy!
 KENAPA ..?...KENAPA??!!

kenapa kau still syg dia ,even dy dh tinggalkan kau ??
kenapa kau still syg dia ,walau dy  dah buang kau ??
 kenapa kau still sygkan dia , walau dia dah hncurkan hati kau ??
kenapa kau still sayang dia , walau dia dah ade orang lain ??
kenapa kau still sayangkan dia , walau dia dh runtuhkan impian kau ??
kenapa kau still sayangkan dia , walau kau menangis..dia pndang penuh kebencian??
kenapa kau still sayang dia , walau dia x pernah pikirkan susah kau lagi??
kenapa ? kenapa?? kenapa kau still sayang dia??!!
syg kamo0...sesungguhnye..ALLAH dah bg perasaan tu sjak baby lg . .
KERANA ........................................

Bila dia tinggal aku..aku sedar kelemahan aku punca dia pergi meninggalkan aku ..

Bila dia buang aku...hati aku semakin dekat dgn Tuhan , 
 dan aku tahu..ini sekadar ujian agar lebih berhati2 lg , bukan merosakkan diri dgn kebencian...

Bila dia hancurkan hatiku , aku teringat betapa banyak perasaan dia yang aku lukakan , tanpa sedar atau sengaja mencabar ..

Bila dia dah ada orang lain . .aku tahu cinta tuh dah tidak berkembang..tak disemai..aku lalai dan alpa..bila dia ada yg lain..barulah aku mula ingin membaja kembali perasaan itu ..

Bila dia runtuhkan mahligai aku , saat tuh..ia hanya mahligai kaca yg pudar sinarnye,
 hanya tiang kaca yg membuat ia terus berdiri dan mnunggu mase runtuhnye ia

Bila dia pndg aku penuh bnci ,itu kerana dia sayang aku ..walau dia cuba nafikan ,

Bila dia tak pernah fikir susahku lg , sbnrnye dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..,

dan kerana itu ..., 
aku STILL SAYANG DIA ...!!
dan mengharapkan Tuhan agar aku diberi kekuatan..
ditunjukkan jalan..,
dikurniakan hidayah ...,
untuk..
memperbaiki kekhilafan itu...,
menjadi yg lebih baik..,
dan menyatakan rindu buat si dia...
di masa lain
.......
p/s : entry nih berkenaan dgn  idup dn mati..selalu sgt dlm otak2 manusia era kiniy..
erk...wajarkah aku bersuara mngenai ini?..sdgkan hakikatnyea...berbelit episod ceritera itu..
KEBAHAGIAAN DLM PERPISAHAN..sonyum sokmo cm mamat niy yerr!!



Post a Comment

0 Comments