Dapat Award Best Presenter di Tempat Kerja

Dapat Award Best Presenter di Tempat Kerja

Dapat Award Best Presenter di Tempat Kerja || Syukur. Hamper jadi milik saya! Dah lama tak buat prsentation depan ramai orang melebih 15 orang..... Tempat kerja aku memang adakan MLM presentation satu kali setiap bulan untuk update perkembangan terbaru berkaitan pencapaian dalam company.

Award


Dan hari tu...part aku cuma bahagian 5S yang memang aku sendiri buat projek tu... Projek simple..tapi present penuh semangat.... Nanti aku share..benda apa tu...hehe...Aku selitkan sense of humor...lawak sebagai hiburan. Kriteria nak jadi best presenter pun tak berat sangat...so kita present seikhlasnya...

Hamper

Sebenarnya...nak hilang gugup masa presentation ni...tak susah mana....dari zaman sekolah dah dididik kan.

1. Pakaian yang selesa.
Penting supaya confident level tu berada di tahap yang memuaskan.

2. Data mesti cukup dan betul.. Kalau data tak cukup....memang confirm kau pening sendiri.. Bukan senang nak pusing cerita tau. Aku dah mengalaminya...

2. Pastikan data berserta action plan

Yes... Contoh kau present sesuatu masalah...boss dan team lebih kepada nak tahu action plan..
Ada action atau takda langsung. Keluarkan pendapat.  Bukti.

Dari situ dorang boleh bagi pendapat.

3. Niat dalam hati..apa berlaku..kau akan dapatkan sesuatu daripada pengalaman tu... Stay positive!

Baru baru ni ada jugak present secara formal...dan memang aku tahu result x ok serta action aku salah...tapi sebab  nak present gak...and mana tahu kalau action aku masih boleh diterima...hihi...habis kena soal bertubi tubi....This is my first time... So my preparation just xoxo...

Its ok.. Im ready...sebab dah dapat agak.... So next will do better with good result and action..


Kerja elok elok... Bia rezeki berkat...urusan dipermudahkan....cikgu aku cakap....

Post a Comment

0 Comments