Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
SEPTEMBER 2017 !!

Isnin, 13 Mac 2017

Hikmah Melawat Anak Yatim

Assalamualaikum, hai !

Tajuk hari ni, cliche sangat kann ~

Ye, kalau zaman sekolah dulu...jwb exam Pendidikan Islam, soklan ni aku suka !

Sebab cuma bagi jawapan mahmudah je....hihi..mksudnya, jwpn positif jah....~


Memang boleh google..tapi aku nak share jugakkkkkkk


1. Menimbulkan rasa sykur,  masih punya emak dan abah.
2. Menyedarkan diri, agar terus tabah.... kerana Allah ada.

3. Menyedarkan diri supaya pandai pandailah berdikari...
4. Tengok dorang semangat, saling berkasih sayang, membuat aku bersemangat untuk terus  semangat hadapi ujian hidup...sebarkan kasih sayangg..bukan kebencian....

5. Mengingatkan diri, akan kehidupan ini, semua milikNYA.
6. Menimbulkan rasa insaf, untuk tidak mengeluh berbakti kepada ibu bapa
7. Menanam sifat, hargai ibu bapa selagi masih ada, cuba jangan derhaka...walau marah merajai hati...... jika mereka tiada, siapalah aku...Kan?


Dan, masa takkan berulang kembali..hargai setiap masa yang diluangkan bersma keluarga.......binalah keluarga yang damai........ semoga Syurga milik kita...........LEBIH MENGHARGAI, LEBIH POSITIF............... ALL THE BEST IN LIFE !!!!! Amin Ya Rabb





Teka, kat mana agaknya aku ni?
Okla....xoxo !
Semoga bahagia ~

5 ulasan:

PeRdU cINta berkata...

Moga kita sentiasa suburkan rasa syukur...

Anum Abdullah berkata...

aku pun dulu suka dengan subjek pendidikan islam ni..

Mar Mansor berkata...

Alhamdulillah diberi kesedaran tanda kesyukuran
JanjiKita

Hernee Nazir berkata...

alhamdulillah nona..semoga jadi panduan untuk kita semua..

- Hernee Nazir -

adianiez AIDA berkata...

beri kita rasa bersyukur.
beri kita rasa lebih hargai anak2 kecil.
beri kita sedar bhw ada lg org susah dari kita...