Cinta datang dan pergi, semoga terus bahagia dengan cinta yang datang
MAY 2018 !!

Isnin, 18 Julai 2016

Gold mustard di hari raya :)

Assalamualakum,hai..syukur masih hidupppp!!!!!!

Haaaa..ada yang dah bz dengan kerja ke? hehee..for sure sangat kan....!

Well, this year..3 hari berada di Batu Pahat .....which is kampung my mom....


Gebus betul bakal M.U.A tu..aka adik akuuu...

aku tak brpe nak gebus la..hahaha..lighting lebihh beb !

#teamrayajohor

Well, familyku semua this year tema songket...kaler...terpulang semua lelain....
tuh ade campur campur kaler nakkkkk !!!

Yang penting, we r happy, and duit raya..start this year...langsung tak dapat lah dari family belah emak den...................adoilahh...sedihh..tp memang tulah hakikatnya....bukan budak kecik lagi...........

even single ponnn..lalalalalala



memana kt FB ke..wechat ke..pic nih jela aku tepek...hmmm~sebab malas berselfie sgt donggg...tapi i is suka this pic..with my cousin..dia memang reti angle nak berpic.... syuweet pun ye gak.kann..kan..hahaa..dah sambung belajar dah diaaa......

       ========================================================

this raya kali ni....ade org ckp i dah kurus...hahaha..like seriously??!

I am wearing mustard colour..kain gold..songket gold gituuu...kain beli kt mydin...tp jahit by my jiran...baju blaus dokohhh..berlambak kat Stadium Pasir Gudang...time puasa rituu :) Shawl..yang memang tersedia ado je oiiiiiiiii...byk aihh shawl aku..msuk gmbr pun org bukan tau shawl zaman bilaaa..........tkde org pedulik ponss..lalalalala.............



Memang target nak buat cmtu je.....simple and sweet...kahkah..sweet 23 ker..lol~saje tkde kaler kontra pun tuk imej raya kali ni...sengaja nak pakai dri atas sampai bawah,kaler seakan akan...jarang buat gini..salu mesti shawl lain kaler ke...kain lain ke...hehe~

 ko tgk adik aku..selpie manjang..haha... nah, gmbr atas ni dah petang lepas asar..first eid !

Hmm..ape lagi eh.okay..bag.............yes....beg saya..beli time offer kt pesta layang-layang...nampak gah sgt gold , from MK..tapii..harga below rm 25..........kau ghaser? hihiiii..kasut? alah..semua under bajet...tinggi..tp npe dlm ni..x nmpk tinggi ekk..huahuaaa....

Okaylah....


Done..tuh jela dulu buat masa niiii .

ONCE AGAIN,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI................................. 

raya yang selalu dinanti, semoga bertemu lagi :) AMIN, AMIN !!!!






Rabu, 6 Julai 2016

WORDLESS PETANG RAYA

WORDLESS RAYA

Selasa, 5 Julai 2016

Ucapan aku kepadamu wahai rakan muslim sekaliannn

Assalamualaikum.....haii,

Syukur masihh bernyawa....thanks Allah !!!

Haaaa...dah nak rayaaaa...

Syawal menjelma lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii....... syukur.....  

~dam dam dum, bunyi mercunnn~


   


Ada yang dah selamat sampai kampung halaman tercinta? atau bandar halaman tercinntaaa?

Tak kisah kat mana, asalkan bersama yang tercinta.....ewahhhh..cintan cintannn ~


Walaupun happy, masih ada yang bersedih dalam hari mereka, ada yang tidak dapat bersama keluarga...kerana tugas atau ada ahli keluarga kurang sihat.....atauuu memang tiada lagi org tersayang di sisi......Allahuakbar......Ya Allah..Dia lagi maha Mengetahuiii ~

Sedih memang tak dapat elak, tapi kita cuba....usaha agar penuhkan dada dengan kesyukuran hingga hari niiii . Try, sekurangnya kita try..tak duduk terperap dalam bilik masa hari rayaaa....... 
**kuatkan hati.....** AMIN 


Jadi, walau di mana anda berada, semoga selamat keadaan ye....berhati-hati......dalam bicara, dalam membuat tindakan.....................


Emosi tuh jagaaaa, jammed ke....sesak ker....moga prepare your mind.......IT'S NORMAL okayyy..huhu ~


SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN......................

Kalau ada teghase dengan komen atau entri nona,,, boleh bagitahu ye...and nona mintak maaf sangat.....risau jugak kan,bila nak jenjalan jauh...tempat oranggg.....

Terima kasih,

Semoga berbahagia dan berjaya selalu............... 




Jgn buat alasan tinggal SOLAT LIMA WAKTU !

Assalamualaikum....helooooo blogger, or blog?



Saja nak reminder...........walaupunnnnn kita duk busy nun sana sini.....jalan jenjauhhhh...jangan lupaaa SOLAT !!!!!


Kan Islam dah beri cara mudah..bagi yang penat bermusafirr tuuuu....siapa lupa...meh sinilahhh i remind :)

 

1. Niat sebelum perjalanan bahawa kita nak bermusafir keranaNYA. (Niat baik-baik je...bukan maksiat bagaiii)

2. Mesti melebihi paling paling 90km tau !


3. 3 hari bermukim...boleh kita lakukan nii :)





4. Niat di atas

5. Rakaat ikut seperti dalam niat tersebut....BACA DAN HAYATI tauuuu !!!



Kadang-kadang memang letihhh sangatt berayaaa satu rumah ke satu rumahhhh kann~

TAPI BUKAN ALASAN NAK TINGGAL SOLAT walau satu rakaat punnn okayyyyyyyyyy!!!!!



 #solatjangantinggal


Semoga amalan kita semua terjaga walaupun  beraya sakan naaaaa~


Menurut mahzab Asy-Syafi"i mengqasar solat bagi orang-orang yang bermusafir yang memenuhi syarat amat digalakkan; Dari Ibnu Umar R.A beliau berkata Rasulullah SAW pernah bersabda 'Sesungguhnya Allah swt menyukai segala kelonggaran yang diberikan olehnya diterima dan dilaksanakan,sebagaimana Allah memurkai segala kemaksiatan terhadapnya dilakukan oleh kamu"(Hadis riwayat Ahmad)