Rugi student tak buat part time bulan Ramadan

Rugi student tak buat part time bulan Ramadan

Assalamualaikum, hai ! alhamdulillah, bernafas lagi niii :)


 


Dah nak Ramadan semula.... semoga panjang umur sampai ke akan datang Ramadan...amin !

Nak share story, tentang kisah dulu...aku kerja di bulan Ramadan. Yes, akan tersimpan dalam blog ni kisah ituu 

Sebagai student, RUGI  kalau tak buat part time kat tempat belajar masing-masing tau ~
For me, memang ada duit MARA bagi pinjamm, tapi ape salah cuba sesuatu yang lain, takkan duduk memerap je kan :) studyy tak kan habis dik oiii~ atau pun, bercinta tak habis-habis....? gune duit mak bapak..buat ape kannnn !!!!!

 

Ok, kerja part time aku buat dulu ialah..  :-


1, Jual top up...
 
Ha, memang lah dah jual sebelum tuh lagi....tapi time bulan puasa lah dorg banyak nak call family atau yg terrsayang..hehhee~



2. Teksi sambilan....
 
Ok, ni paling best..sebab, aku kasik sewa kereta, tapi aku yang bawak...which means, dorang bayar, muat2 dalam 4 orang lah kan..gi bazar yang dorang nak.....tempat kami dekat dah dgn dua bazar, satu kat Tampinn, satu kat Alor Gajah...


Aku saja nak drive, sebab nak gi sekali ke bazar and time tu pun takut takut kalau yg sewa tu bawak tak berhati-hati, payah kannn ~'

Well, dalam sebulan tu, hari2 gak la org nak g bazar....aku lak yang terpegun, hahaha~



Then, selain drpd tuh, aku kan ketua aras, so balik paling lambat..........jadi aku ada masa antar sesiapa yang nak ke bus stand balik rayaaa..  sewa kurang sikitlah dari teksi,kononnyee..huhu ~



3. Tolong jual tudung , brooch dan butang baju melayu

 
Time nih, aku jalan satu blok akademik tuu, cari customer nak beli barang yang senior aku mintak tolong jual....hahaha~ gigih koo, panjat tangga sane sini, mencari customerrrr ~

Memang best dan berbaloi bla semua nya berjalan dengan lancar ~



Ok, tu jela yang aku dapat buat....

Time tuh, aku tak kenal ape tu dropship, dan nak masak ape pun tak reti nakkkk, buat ape yang mampu, ape rezeki yang ada, aku grab ! 

Lagi bagus kalau dapat bukak bazar kat U, anda pandai masak dan anda suka berniaga..... tabik spring beb ! Time tu, kalaulah aku  dah kenal apa tu dropship jual make up ape semua, mesti syok kan ~



So, student, buat something di bulan puasa, selain daripada beramal, anda juga dapat bersedekah dan membantu orang lain sekali.....................and berniaga secara halal is ohsem pendapatannya tauuu !



That's all,

Thank you !
 







Post a Comment

4 Comments

  1. kiranya sangat rajin tu, biasanya bulan puasa mood adalah agak slow sikit nak wat kerja2 part time ni...salute

    ReplyDelete
  2. Masa dip hritu ada lah buat business sikit. lpastu stop. Degree ni mmg ada pasang niat pun nak buat kerja part time. tpi tgok lah canekan. hehe

    ReplyDelete
  3. muja pernah juga panjat tangga jual sarung lengan.. hehe

    ReplyDelete
  4. sekarang ni pun lepas dah habis belajar nurul fikir nak berbisnes atau jadi full time blogger..tu jer..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .