Ini kerja part time aku

Ini kerja part time aku

Assalamualaikum, hello !
Alhamdulillah, syukur ! boleh tgk entri sebelum, betapa masalahnya aku, ahahahhaa~


Ape pun perkara suka duka,  syukur itu perrlu bah !


Yes, maybe ada yang tertanya tanya aku, kerja apa kulakukan as part time kan, kalau dulu, as student, jual topup, sekarang, ada..tp jarang sebab dah tak ramai kawan nak punn kat sini...hmm..

so now,


Aha, ade dua/tiga perkara



1. Aku jadi dropship
Bagi yang perasan kewujudan IG page, or column IG aku kat tepi tuh, haaaaa.... itu semua barang-barang yang aku jual tau...... mostly memang pakaian, tapi at the same time, jual ubat kuat abg sado !

Hehhee, dah setahun tau,  dah setahun okehhhh aku terlibat dalam bidang dropship nih~ Bila tiba harii raya, tiba cuti sekolah, tiba hari gaji.....yes..smua dah aku laluinya tau..... sangat ohsem rasenye.............once ko nak kena hapdate memalam buta, atau curi2 masa update ~  and melayan customer, yang belum tentu beli ker takkk, tapi mesti sabar je semua :)

Feeling bila ade org nak percaya belii barang kat kita, bila orang was-was dengan aku yang jujur dan setia nihhh, ahhahahahaha

SILA KLIK IG SAYA tuhhhh naaaaaa
:   @senyum2





2. Aku jadi tukang promo

Yuhuuuuu, ni keje baru buat bulan 10 hr tuh, kalau tak silap lah  :) Disebakan aq berpengalaman dalam bidang dropship kan, aku pn try r...hmm.. jumpe kt majalah.com (byk tau keje sambilan sana)

serious best ....... Promo segala pic,details rumah , and hartanah tau ! (dapat gak la beberapa wang) . Bos ni, aku kenal on9, memula tak percaya, saje try sbulan...so bila dah bayar tuh, rasa mcm....wahhhhhh !!!!! Pon bolehhh ea, so aku pn brsemangat meneruskan kerja tersebut......


Antara rumah yang aku promo ialah :-

 


 

ade fb dan ig nya, nanti aku share lain entri tauuuu !



3. Aku penulis blog


Baik, ni mcm pelikkk, tp tkdelah pelik sgt amat...kan ! Aku ade probs ngn encik nuffnang, so..malas la nak layan lagi.....gerrem !

So, aku pun tulis untuk blog org lain , ade beberapa penulisan aku dalam blog INI
Cubalah cam kan aku, nama pena diriku, hahahaha~ mudah jer, tapi bukan nona :)

 

Konklusinya, part time nih memang membantu..kalau betul kita disiplin....dan tahu manage.....ape pun, tak cuba, mana tahu....memang takut takut, tapi ingat balik niat mcm mana, inshaALLAH bolehhh !!!



and......yes..aku tahu aku minat dan suka bidang online bagai nih, aku cuba buat .....dan try sebaik nye lah, selagi sempat.....well, .belum sempat baca buku e-marketing tuh, harap sempat nanti...........untuk serious in bussiness  soon yang entah biler lah , kennnn....hahahha




itu jer dulu..................doakanlah aku dapat siapkan novel aku, yg baru biji benih tuu, hahahahaha~ bole part time lagi beb !






Post a Comment

4 Comments

  1. kak nona dah tukar nama, hihi
    nak join jgk jadi promot2 rumah tu boleh? hehehe
    (serius nak) ngeeee

    Singgah petang kat sini =)

    Emy's Blog

    ReplyDelete
  2. dropship klau rajin mmg masyuk income..akak dulu pun wut gak..tp sjak dh ade 2 anak ni tak terkejar...maka akak lepaskan dropship tu...huhuhuh

    ReplyDelete
  3. Yup, tambah side income pon bagus juga selain gaji hakiki...
    online marketing memang dah gila2 sekarang, rugi kalau lambat amik peluang

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .