Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
OKTOBER 2017 !!

Jumaat, 18 September 2015

KENAPA ISTERI SUKA DIPELUK ?!

Assalamualaikum, hai ! Alhamdulillah , syukur kepada Dia kerana beri peluang untuk kita hidup lagi.


Ok, adakah ini entri sensored? hahaha, ehhh. idok lahhh ~ Actually, ni salah satu entri ibadah :)

Sebab, berkenaan hubungan HALAL,  Antara Suami dan Isteri :)  Beruntunglah bg yg selamat menikah serta lalui kehidupan berdua-duaan dgn selamat dlm redhaNYA :) Hohoo~ 


Persoalan ni berada di minda bila sejak baca status pasal kawen2, llalalalala~


HAH !   continue !  




KENAPA ISTERI SUKA DIPELUK SUAMI???  hehe~
💖

✔ Kebanyakan suami tidak memahami mengapa isteri sangat suka apabila dipeluk.. ade yang siap berasa rimas, kecuali kalau dy nakk, haaa...memg ON jerr kan !

✔ Bagi suami, pelukan hanyalah pertautan fizikal, dan ada kalanya merimaskan. --> See, Kan dh cakp, mcm no 1 tuuu ~

✔ Sedangkan bagi isteri, pelukan menyimpan erti lebih mendalam dan memberi manfaat besar bagi kesihatan jiwa.

✔ Pernah seorang kenalan wanita mengadu kepada saya, semangatnya lemah kerana suami tiada di rumah dan jarang memeluknya.

✔ Bila suami memeluknya, baru terasa semangat dan tubuh menjadi lebih bertenaga.

✔ Walaupun ia mungkin benar dari sudut psychology, tetapi dari segi physiologinya juga mengatakan ‘pelukan mesra suami mampu mengeluarkan hormone oxytocin’ dalam tubuh isteri dan memberikan kesan tersebut.

Oleh itu para suami.....

1. peluklah isteri
2. belai lembut rambutnya
3. sentuh wajahnya
4. gosok lembut lengannya
5. kaitkan jari-jemari tangan anda dengan jari-jemarinya
6. gosok lembut punggungnya
7. sentiasa menjaga pandangan mata anda dengan matanya (tenung dalam-dalam... MENGGODA taw ! )


Nah, betapa pelukan itu penting kan 

Konklusinya, SAYANGILAH ISTERI SEPERTI ANDA MENYAYANGI DIRI SENDIRI , nak bahagia, cuba bahagiakan  isteriiiii dan anak-anakkkkkk <>



=======================================

Itu sahaja..........,

SEKIAN  PESANAN dari Nona, penceramah tak bertauliah ^__^







SEMOGA RUMAH TANGGA LEBIH HARMONI yer.... dan bahagia till JANNAH ! 

amin !


Aduhai, rase mcm nak kawen jugak =.=" 

NO, NO, NOT NOW !

Even dah 22 years umurku.....sesuaiiii kannn, ahhaha~ ikut kematanganlahh kot,

rase2 ready...cubalahh nikah dan kawen, byk giler tanggungjwb taw !

Haishhh !

  NONA, STAY FOCUS ! do not OVERTHINKING ! hhehehe ~




2 ulasan:

aizamia3 berkata...

Isteri suka dimanja dan dibelai.. ;)

ejulz berkata...

ilmu ni.. bekalan utk alam rumah tangga nanti.. hehe

Jemput singgah k..

Entry terkini

1. "Aperture Squad Artwork"