#Cabaran20Hari ~ Pengalaman Pahit Di Bulan Puasa (5)

#Cabaran20Hari ~ Pengalaman Pahit Di Bulan Puasa (5)


Assalam, hello !
Pengalaman pahit ye, hmmm, ade ,  dan takkan aku lupakan !

Dulu, time kat U, aku kan AJK ASRAMA, so, lambat lah balikk, kena uruskan kunci bagai...tak silap time tu, cuti lepas FINAL EXAM rasenye .... rmai dah balikk, sbb nk puasa kt rumah kan ~

Then aku dgn bersungguhnya, tak cek pn minyak itam n air, 
ade ke patut, dri Melaka ke JB, TAK CEK LANGSUNG  !!! ~~~

sbb time tu , baru lagi bwk kereta * jadi cam agak2 boleh la niii~



TUP3, TENGAH JALAN, ROSAKKK ! SOBSSS !

Dipendekkan cerita, dlm panik2 tu, aku kol org PLUS ........tp lmbt la plak, aku dh la takut...~

tetibe, lori tarik kete tu dtg...... ok, dlm cuak2, aku ikut gak.sbb PLUS  lmbt kan.........~

aku egt kalau lalu tol, kereta aku atas lori tuu..aku egt x kena bayar tol............
pergh..silap besar ! kena jugaaaakkkk ! walawehhhhh ~
nasib la bru lepas ayer keroh, area melaka lg laaa..... 
Then, dy tarik tu pun, dh kena bayarrrr..........

bukan muroh, rm 100  tuuu !! sobsss kedua kali ~~~

== TAPI time tu, aku......... hmm, x leh pose, biase hal pompuan tuu~
aishh...,

ITU LAH YG PALING TRAGIS, SEBAB KENA BYR RM 2000 UNTUK ENJIN BARU ,
sampai skrg, ok dahhhh...

**kena marah tu tak tahannn, sobsssss lgi,, huuuu**


==============================

Ade lg satu, time aku short sem, bulan puasa lain tahun..... kali ni ngn roomate aku ade sekali,

aku dh cek tayar, then org kedai tayar ckp, tayar lg satu ade prob dlm tu...,
time tu, aku dh tukar dlm dua tayar kot, so ble dy ckp cm uh, aku rase cam dy sje nk tipu, n amek kesempatan >__<


AKU PUN BIARKAN, roomate aku drive, sebab kampung dy kt batu pahat, aku jb...kire sekali jalan lahh~

TIBA2, dy tanya, kenapa goyang2 tayar....brg berat sgt kerr, sbb time tu, memg aku angkut semuaaa brg ~ hihi, cuti sem beb !

 Dipendekkan cerita, dy prking tepi, tgk2, tayar kete aku dh nak nipissss, dh tercabut gulungan tayar tuuuu !


perghhhhhh perasaan akuuu ! sobsss, then  KOL ENCIK PLUS, kali ni cepat jer ~


sekadar gmbr hiasann, hahhaa~
Uncle tu siap tunjukk cara2 psg tayar, tukar tayarrr.... he heee~


Bagus2, PLUS ni bagos taw~~


Then, pkai tayar spare, hehe,, dan2 aku baru tahuu ade tyre spare n peralatan kete kt bwh tu =.="

Dah dekat kampung roomate aku, dy bg kuih rayaaa, hehe~
then singgah kedai tayar, tukar betul2, 


SERIK dahhh !


ok, pnjg cerita pahit brsme KERETA ATOS kuuu, hhahaa..smpai skrg, berjasa lg :)

sumber : gugel , tpi cmni la atos kuu~




AGAK PAHIT kannnnn pengalaman niiii, sabarrr jelahhhhh, hahaha~

barulah sadooo, akkakk sadoooo ^__^

















SELAMAT BERPUASA ! xoxo ~~~


Post a Comment

0 Comments