Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
OKTOBER 2017 !!

Isnin, 15 Jun 2015

Simpan barangan yang tidak susut nilai

Assalamualaikum, hai blog :)

 Hari ni cuma nak abadikan info tentang barangan yang tidak susut nilai. Sesiapa pun tahu,
dunia sekarang smakin maju dan..... bukan senang untuk senang .. ekonomi merudum, kena pndai2 survive !



------------------------


Barang2 naik harga, 
nilai matawang semakin susut, 
kepentingan dan keperluan dah lari bajet ~






Oleh sbb  itu, kita digalakkan membeli, menyimpan.... barang2 yang tidak susut nilainya :)

Antara yg tak susut nilai ialah :-

TANAH
EMAS
RUMAH

Bole tgk ye, tanah, dan rumah, harga semakin naikk dan naikkk..
emas pula kalis inflasi,

Jadi miliki lah salah satu daripadanya . . 


Menyimpan daripada sekarang..inshaALLAH senang kemudian hari...

lebih elok simpan dgn membeli emas... berbanding simpan dlm bannk, 
kalau yg jenis tak tahu jaga duit...

sebab lau letak dlm bank, memanjang nak keluarkan duitt kan ^__^




Selain tu, untuk beli tanah dan rumahhh .., banyak duit yg perlu dikeluarkan..

TAPI

Emas?
  hanya berapa gram shj, 
anda dah boleh simpan tuuu.. sangat mudahh ! pantas!
KAN !

HA, jgn pelik.., gaji  saya rm 950 sahaja pun mampu mmbeli emas, 
walau 0.5g sahaja, 

bagaimana anda mahu menolak fakta ini ???





cukuplah 1g setiap bulan atau.....  0.5g setiap bulan :)






Beli tu pun dah berbaloi, kerana jika nilai 1g skrg ialah rm 170 mcm tuu, 
bayangkan selepas 10 tahun? kali dngan brpe gram yg dimilikii ? banyakkkkk tuuuuu~~~

Tak Kisah syiling emas, dinar, dirham ka....
semua mampu mnyimpannyaaaa, percayalahh !
Warna emas je dah cukup cantik untuk menggambarkan masa depan kita yg cukup cantik kelak :)

Cerah, dan tenang,
 kerana di saat ekonomi jatuhh lebih teruk,
 kita sudah sedar akan kepentingan menyimpan emas :)


Niat dah ada, tinggal nk asingkan duit poket tu je untuk beli emass lelajuu.... huhuuu
beli emas, untuk masa depan, masa depan sendiri, masa depan keluarga ~

EMAS KALIS INFLASI,
EMAS TETAP ADA UNTUNGNYA JIKA DISIMPAN BERBANDING MATAWANG DI BANK



1 BULAN, 1 GRAM .. -->> KAN BAGOSSSS ~

ape lagiiiii? jommmmm pm nona, survey , dan joinnn simpan emasss :)

013 7766848, SEDIA MNJWB PERSOALAN ANDA ~
INSHA ALLAH ~ sama2 menyimpan, sama2 mencari rezeki, amin main ya rab !







1 ulasan:

Siti Aisya Ibrahim berkata...

kita datang follow sini...salam kenal nona :D betu setuju emas memang kalis inflasi.... bagus simpan emas ni kan :D