Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
AUGUST 2017 !!

Khamis, 21 Mei 2015

RENEW SSM ~

Assalamualaikum.. Hai beloggss !
Alhamdulillah for everythingss.. ape pun yg berlakuuu... !

haaaaaa...ni cerita semalam, tp msuk hr ni punye..

semalam, beria lah nak bayor SSM, kupikirkan boleh RENEW kat Pejabat Pos je..
rupenye idokk boleh wehh !



then tepon abah..haha.. abah ckp,.... xpe,tunggu..abah nk ke bndor gak...meh tunjuk jalan....
hahaa..al maklumlah..i bukan kaki jalan...so nak ke kota raya pun i blur....

tp boleh je kalau nak ! WAZE ~~~###

TAPI abah suggest g P.POS SERI di TESCO ALAM tu duluu...nseb dekat

so, pergi la jap....singgah...

then org uh ckp... PERGI BSN ~

ohh..senangg la..g BSN terdekat jela..~~~

senyum ^_^

bile dh sampai..... ok bolehh , memang bolehhh ! !

suke aku tawww !

cek3, nk renew setahun RM 60, 
bos aku nak maksima,, so 5 tahun: RM 60X 5
rm 300 JE, TAPI since Februari tak bayar. lambat bayar...(aku bru start kje,so tak tahuu..)
PASTU.... HARUSLAH DENDA kan...
include GST... semuanya dlm RM 344.20 tunai >.<

aku rase mcm byk jugak... hehee

tibe2, ehhhh... kena COPY IC OWNER plak.... 

ceha ahhhh, aku mne tahu..sebbabb...dorang suh sign aku..tapi COPY IC ..yg OWNER punyerr~

ceit..,

pstu balik office, mntk bos emel...terus fotokopi dua , hahaa.satu aku simpan dlm diari >__<
hahaa

ok,pergi balik.... 

eh, TAK BOLEH GUNA CHEQUE !
BSN SEMUA TUNAI taww ~~~~

aku sekali lg =.="

ok, kol bos balikk....tibe2, bos ckp....HOLD dlu...
nk tukar ke SDN BHD mungkin,tunggu dlu....so............

=.="" POSTPONE, hhahaa~

TETIBER time nk balikk..ehh kunci kete mane...manerrr !!!!!

pusing, msuk bank, takde lakk guard tu ckp...

ok,, nk nangis...g tgk kedai emas.. (hihi,  usha harga jee...hahaha)

then pak guard panggil...

"dik, dik..ade la niii"

ehhh aku sekali lg =.="

dy ckp, org kaunter lupe bgtau....

akuuuuu dgn leganyaa... haaaa..balik segera..........

lg sikit nk kol bapak aku..uma tak smpai 5 minit dh smpai umah tu..bole je suh amek balik...

 hahaha


TAPI kena usaha, baru betul kan... :)

so..........everything went well :)

ALHAMDULILLAH !






Tiada ulasan: