rambut mahkota aku !!

rambut mahkota aku !!

as salam..haaaiipp !
heeee..sygku..blog ku..hew3 !
hurmm..title aku pd ptg yg bosan sedikit ini ialaahhh...
perihal rambutt..

SAYA SYG RAMBUT SAYA !!
awk pulokk??
hurmm..aku tk dpt tunjukkan gmbo aku kt cniyy.., maaf..--> eleh, cover la tuh..rmbut tk cun kn??!
ehem2..sodap2 ekau jo yo..
well..ado sorg kwn aku .., nme : FADHILAH..hek3..dy x tau aku mention nme dy..hope2 dy tak tersedak kt biliikk tuhhh....dy ckp..rmbut aku :

CUN, BERKILAU, MEMANG DA BOMB ! lah kn..hew3~

tp..bg aku..ye,rambut aq..kdg2..bercbg sane sini.....berselirattt...tp..still ok lg..
heheee..suke sgt bile dh syampu !
okeh..actually, aku nk tmpal bende alah nih jelaaa......!!

 rambut model kepala sapi

==Makanan Untuk Rambut Sihat
===)Ikan salmon--> IKAN NiiIH ..klu mkn dgn sushii hri tuhh..nk tergeliaq lidah aku taaw ! grrr..sy..org melayu tulen..mkn salmon jd mcm...grrrrr....ok,,,ikan nih..:

  omega-3, vitamin B-12 dan zat besi yang terkandung dalam ikan Salmon sangat bermanfaat untuk kesihatan kulit kepala. Kekurangan zat-zat tersebut boleh membuatkan kulit kepala dan rambut menjadi kering sehingga nampak seperti botak.

=== Sayur-sayuran berwarna hijau tua--. aku suke..kdg2 je..
Bayam, brokoli dan lobak Swiss ialah sumber terbaik untuk vitamin A, C,zat besi dan kalsium. Ia diperlukan untuk menghasilkan sebum iaitu minyak yang dihasilkan oleh folikel rambut. Ia berfungsi sebagai pelembap rambut secara semula jadi.

== )Buah segar--> suke gilerr ! yahooww..loncat2 klu dpt mkn...hek4~

Tembikai, pisang, limau, epal dan buahbuahan yang lain dapat memberikan tubuh sejumlah nutrisi penting yang baik untuk mengurangkan keguguran rambut.
 
== )Telur--> aku suke telur goreng...heee..mcm tk bgus sgt...telur msak LOMAK pon sodaapp ! lapoww den haaa...apesal telur bguiihh?? hew2~

Telur merupakan antara sumber protein yang baik untuk mendapatkan rambut yang sihat.Kekurangan atau rendahnya kualiti protein pada tubuh boleh menyebabkan rambut tidak kuat dan warna rambut menjadi pudar.

  ==Bijirin---> nk kurus pong boleeyy
Roti gandum dan bijirin merupakan sarapan pagi yang sangat baik untuk mendapatkan rambut yang sihat. Biji-bijian dan gandum mengandungi zink, zat besi dan vitamin B.
==Makanan laut --> kesian kalau dia tuh..allergic seafood..heee..sedap ..tp..klu dh tk boleh.., kne jage pantang tuhh..x bowleh men2..mak aku ckp la..hurrmm y seafood bguiihh??

---Kandungan zink dalam makanan laut seperti kerang, udang dan tiram boleh membantu mencegah rambut gugur dan memperkuatkan akar rambut. Ia juga membantu membina sel-sel badan untuk menjaga hormon dalam penyerapan vitamin yang baik untuk pertumbuhan rambut.
 
 rambut gaya rusa kutub 
 
wowwwwww...!! pnciintaa haaaiwaaann betol r !

Post a Comment

1 Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .