Cinta datang dan pergi, semoga terus bahagia dengan cinta yang datang
MAY 2018 !!

Isnin, 28 Mei 2012

ohh! bgusss nye ubat sakiit sendii niiihh ! IZ WELLIN !! heeee

assalamualaikum..!
alhamdulillah..masihh hidupp..walaupun dilemma nii..nk bwk kete ke..nk naek bus alik kg t? risauu bwk family..tkut ape2 kn...astaghfirullaaahh..
mse mnaipp nih pong berdegup-degupp jntungg den !
aiyookkk !!!!!!!!!!!
syoohhh2...
hurrrmmmm.....ini produk yg my abah suruuuhh surveey..
sendi jari abaah cm kurg elokk.....kamii risaauuu..
so, aku letak kt belog niihhh..bile2 bole bce..huwww3..ape salaahh SHARE !

heeee...
 Kini anda boleh mendapatkan IZ WELLIN dengan kelulusan KKM Ruj:(95)dlm.KKM-163/S/25jld.103.

Iz Wellin mampu membantu memberi isian (kartillage) kepada sendi agar tulang tidak bergesel. Iz Wellin diperbuat daripada bahan-bahan aktif iaitu herba yang tumbuh subur di India yang mana memberikan banyak kebaikan kepada sendi kerana bahan ini bertindak sebagai ejen anti-inflamasi dengan kehadiran “asid boswellic”. Asid boswellic ini mampu menurunkan aktiviti enzim pro-inflamasi yang dikenali sebagai elastase manusia.

Kebaikannya ialah dapat mencegah kerosakkan tulang rawan dan sendi, mengurangkan sel imun yang menyebabkan keradangan, meningkatkan bekalan darah ke sendi, menenangkan sendi dengan cecair sinovial, struktur menjadi licin dan mudah untuk bergerak. Kebaikannya ialah dapat mencegah kerosakkan tulang rawan dan sendi, mengurangkan sel imun yang menyebabkan keradangan, meningkatkan bekalan darah ke sendi, menenangkan sendi dengan cecair sinovial, struktur menjadi licin dan mudah untuk bergerak. Selain itu, akar dari kunyit iaitu kurkumin mampu meningkatkan keimunan tubuh dan mengurangkan inflamasi dengan menurunkan tingkat histamine serta meransang kelenjar adrenal untuk meningkatkan pengeluaran hormon yang dapat mengurangkan radang. Kurkumin kaya dengan antioksidan yang membantu melawan radikal bebas yang tidak stabil dan boleh merosakkan sel-sel.

Kalsium laktat pula adalah salah satu nutrisi utama dalam menjaga tulang agar kuat dan sihat.

Pengambilan kalsium dalam badan membantu memudahkan pergerakan nutrisi melintasi sel membran serta bagi mendapatkan tulang yang baik dan mencegah tulang menjadi rapuh. Kalsium membantu menguatkan tulang dan mengurangkan sakit punggung. Keropos tulang juga berlaku pada wanita pasca-monopause kerana hormon menurun. Melalui pengambilan Iz Wellin selama 30 hari mampu membantu mengurangkan rasa sakit pada sendi dengan cara penggunaan yang disyorkan. Iz Wellin diminum sehari satu paket selepas makan malam tetapi bagi yang mengalami masalah sendi yang sudah lama serta serius disyorkan penggunaan Iz Wellin dua paket sehari siang dan malam. Gabungan Iz Wellin dengan KOLAGEN TULEN amatlah disyorkan kerana KOLAGEN TULEN boleh membantu memperbaiki sel badan, mengurangkan masalah joint seperti inflamsi, sakit dan kulit menjadi lebih halus dan licin.

Produk KOLAGEN TULEN mendapat kelulusan kementerian kesihatan Malaysia (Ruj (46) dlm KKM-163/S/25jld.103) Iz Pure Collagen(RM88.00). Kolagen adalah kandungan terdapat dikulit, terutamanya kulit sebenar, 80% adalah kolagen. Kolagen, sejenis protein terdapat dalam semua organ dan tisu iaitu bahan asas pembentukkan tubuh manusia di mana ia menyokong pembentukkan kulit, otot, tendon, kuku, rambut dan tulang.


 Price:  RM 188.00 -->> MURAH jugk laaa..klu nk ikut kegunaannye yg sgt efisyenn ..kn !

Wanita bermula kurang kolagen pada umur meningkat, proses pembentukkan kolagen menurun dan kulit akan menjadi kering, kasar, kurang tegang, garis halus, kedutan, warna kulit tidak seimbang, pigmentasi dan tua. Pengambilan sehari ini telah dibuktikan bahawa pengambilan 10g kolagen tulen boleh mencapai kesihatan dari segi kulit, joint dari tulang 1 skop kolagen tulen = 10g kolagen (10,000mg) memperlihatkan 2 minggu kesan pengambilan.

Penggunaan:
Setiap Malam, Bancuh dengan air sejuk dan minum. (yang terbaik diambil bersama IZ Pure Collagen untuk mempercepatkan pemulihan)
 

Sabtu, 26 Mei 2012

syoohhh..syoohhh..

assalamualaikumm..hyepp2!!
heeee..elow my belog !
and..silent readerss...
mcm hado..heee..

dh hari sabtu skrg..adik2 bz ngn kelass..yg sowg SPM ..yg SOWG LG UPSR..
tinggal daku..on9 berjam-jam..tgk tb...lau kje pun..ngn abaah jugakk..hehee..
tp..kejaap jelaa kn..10 jun dh balikkk MICET smulaa dh !
hadoiii aiiii !!!!

errmm...syoohhh..syohhh....syooohhh2 rase2 x sedap ati niiihhh haaa..
errmm..cm nii....erkk..jumaat depan...ase cm nk bwk keretaaaa....balik kg..
mksu nk kawen..kt kg nenek belah emak...BATU PAHAT,JOHOR je..tp..
lepas tuh pike..x sesaat ke?abah bg ptunjuk mcm tuhh je..slme nih aku tido bile abaah bwk ketee..wa3...then pike lg...nnti nk prkiing mne??slmt ke keretaa aku nnti?!-->ceh..mcm kete sendirii..
egt kaan nk naek bus je..mcm zaman susaaah2 dulu..time abaah kje kt umaaa nii..kami baliik kg..tgk nenekk..heee....

bukn aperrr..ade owg tegur..kn ade keretaa..bawak jelaa..kereta tuh untuk menyenangkaann..bukan myusaahkaann..aiyoo...sy PENGECUT  ke niih?!

errkk...seriaaauu den raso !
hurrmm....adik badik sume GURLS...GURLS GENERATION kn...hakkx2!
so...nk x nak..kne beranii2 laahh jugaaakk !

woii nonaaa !
awk kn ANAK SULUNG mehh..!
walau awk gurl..,, awk kne laa ade SEMANGAT..n KEKUATAAN....mcm INSAN BERNAMA LELAKI...
^_________________^
baikkklaahh....rezekii nk adik laki x dpt..makaa..aku sendiri akn melahirkan cucu lelakii bwt parents ku....(huhauahuaaa..GEDIX BETOL awokk ye !)---> tungguu calon DARI ALLAH..sy tungguu kamoo ok !

 
DSC_1072
...,,'' A..ku taahu..di manaa..nak caarii cintaaamu....,,''  --> pinjm gmbo..ermm..nk tgk cite nihh..hebaaatt kaa?!emmm >__<

heeeehheee...kdg2 kaann..--->ayt touching dh startt dh..tu diaaaa..tu diaaa..hehee :)

malaslaa nk type cite2 sedeyy penghiris dukaa..hhaa
nona berseraahh..insyaALLAH..HE KNOWS THE BEST..in my LIFE..amiin yaa rab !!

skrg dh REJAB..nnti syaaban..kaaanggg....ramadhan daahhh !!
YA ALLAH...tolong..kurgkan PERASAAN NEGATIF  dhatii niihhh...
DTG KAN LAHH..ion2 POSITIF..hopeeeeee smg sume..baik2 sajaaaa...

''BAIK2 SYG..ADA AKU UNTUKMU....'' --> ok..hormon nyaanyii dh marii...sy chow duluu !! daaaaaaaaa




NOTAHATI :: seriously..,IDONT LIKE THIS FEELING...ubaatt..ohhhh ubaatt ! heeee JEMPUT DTG..sape2 yg bce sinii blog ku..heeee ^__^

a

Khamis, 24 Mei 2012

kalau jari telunjuk melebihi jari hantu kitaaa??! maknanyerrr....?!

assalamualaikumm..ni haao !

elopssszzz...heee..alhadulillah..masih bernyawaa..dan boleh share mcm2 kt belog ku syg niii..muah2..!
ekcelii.., kome nk cite..pg td...dlm kol 5 mcm tuhlaaaa...
aku tgk tb..astro..--> bwu dpt astro..hahaa..bile trbgun pg..memeey tgk tb laa jwbnye..hhaa

LEPAS TUH kaaann...,

TERPACAKlaahh muke DATO' nii..kt astro tuhh.. dato fadzilah kamsah..
dy cite mcm2.tp satu hal terselit tuhh..hal yg mcm tajukk entri aku hr niihh woo...

haaaa..tetiiberr kn...ceritaa DATO' nihh membuaat akuu...rindu  kwn2 akuu...si debabb..si cute..si garaang..si sengaal..dan si kebaboom2 kt micet nan satuu tuu..huahuaaa.., ^__^

and..teregtlaaahh..ade laa sowg kwn nih kne kutok..coz..diaa memilikii jari telunjukkk..melebiihii jari hantu nye...konoon dlm bodyy dy ade.. hormon LELAKI TERLEBIH....masalahnye..dia pompuaann..ceytt..annnneeee..(kua dh bhs indian aku..heeehhe) ade ke patut??

psstt :: --> pelik ke bile jari telunjukkkk..melebiihi jarii antooo ??!! of oczzz laaa kn...mule2 dgr..teliiti..cm..whoaaaaa..!!! AMAZIING2!! hahaa,,
then..
aku pon dgr tol2 ape DATO uh ckp....aku punn...search2..bwt kajiaan..cehh..KAJIAN sgt laa kn !

 then...answerr nye sebeginii :: jika jari TELUNUJUK melebiHi jari HANTU =.=''

first reason....., itulahh BUKTI KEKUASAAN ALLAH.. ^__^
uniknye ALLAH..mncipta sesuatu mcm tuuu..ALLAH nak kita sbg hamba2NYA..sedar..dan sentiasa merasai kewujudannnyaa... heee..

cth laiin : kite tgk telapak tgn...kan kite leh tgk..adet ulisan mcm 99 ..dlm bhs ARAB..
menunujukkan bhw...ALLAH ade 99 name beserta sifat2 terpujii..MAHA HEBAT....

second reason ....:=.=''
insan tersebut memiliki..sifat kepimpinan yg baiikk..dan bolehlaaa..nk jadikan dy pemimpiin...
yelaa...perempuan pon bole jd pemimmpiin ape..ce tgk jari2 pemimpin pompuaan yg ade skrg...huhh!
aku x tau lak yg tuhh..jgn cri pasaall..hhaaa..
kne kerat lak aku kaang !
tp..itu yg DATO tu ade sebut...
then aku egt semulaa kwn aku..whoaa..betul2..dy tu..bolehlaaa..
kalau nk memimpiiin..
ape pon...manusia memg DIPIMPIN..DAN MEMIMPIN..juz...sape lebey..sape kurg kelebihan tersebut...heek2..
Photobucket

ok..kne tahu yg inii jugaaaakkkkkkkkkkkk!! (copy paste)

Jari ibu ni melambangkan agama islam atau IMAN!, merupakan jari yg terpenting sekali dlm ke semua jari-jemari, tanpa jari ini(insyaAllah) tak boleh nak suap nasi ke mulut, nak pegang pisau, nak hantar SMS, nak picit jerawat, nak tekan spacebar, nak itu-ini.

Sebegitulah pentingnya iman pada hidup ini.. dan bila jadi mayat kelak... sangat penting!!!

Jari telunjuk pulak mewakili ILMU, contoh bila org tanya mana masjid? Tu, sambil menunjukkan dengan jari telunjuk. Mana binatang jahat tu? Tuuuuuuu…tunjuk ngan jari telunjuk menunjukkan ilmu yg ada dan bukan nak menunjuk-nunjuk.

Jari hantu mewakili jari nafsu. Sekarang cuba bandingkan, kelihatan jari ‘nafsu’ ni lebih tinggi dari jari ilmu, (jari hantu lebih tinggi dari jari telunjuk). Ini bermakana walau camne terer pun ilmu agama , nafsu tetap mendahului, sebab tu nabi suruh kahwin cepat cepat!!! (tak tahulah kalau jari korang sama panjang-alien ke apa????)

Jari manis di ibaratkan sebagai seorang isteri yang manis.. isteri yang dapat meredakan nafsu shahwat lelaki. Bila kita renung akan jari manis ini, maka kita dapati, jari manis dan jari ilmu akan mengapit jari nafsu…(jari manis dan jari telunjuk akan mengapit jari hantu!), maka nafsu akan terkawal… begitulah pentingnya iman, ilmu amalan dan isteri solehah!! (amin.. Ya rabbil a’lamin)
begituu jugaa dgn lelakii..semoga kite nih dpt seorg SUAMI yg mcm maniis..k sweett..-->tp bukn maen blkg ok !

Dan jari kelingkel mewakili anak2. Inilah satu kehidupan yg sempurna, Sabda Nabi lebih kurang maksud: org yg berkahwin telah meyempurnakan separuh dari agama…
ade ustaz pulak kata;yg separuh lagi(5 jari) adalah rukun islam!


benda2 laen pasal jari..KT BWH NI KAJIAN ORG LAEN..:
Menurut penelitian tersebut,
jika jari manis lebih tinggi daripada jari telunjuk, berarti si pemilik
cenderung memiliki lebih banyak hormon testoteron. Itu menandakan sifat hiperaktif, agresif,


Jika jari telunjuk lebih tinggi daripada jari manis, maka cenderung memiliki lebih banyak
hormon estrogen, yang artinya memiliki banyak sifat sensitif dan emosional.

Yang sangat menarik dalam penelitian Marry dan tim itu, ternyata kebanyakan orang yang
memiliki jari telunjuk dan jari manis yang sejajar adalah Biseksual (pria maupun wanita).
^______________________^


thats all..thank youu !!



NOTAHATI :: ''

''Jika hari ini,
Aku menyakiti,
Melukai kerana kekurangan diri,
Bukan maksudku untuk menghindari atau menjauhi..
Maaf..
Hanya itu termampu ku ukir ikhlas dari hati..''

Selasa, 22 Mei 2012

welcome bulan rejaab !

assalamualaikum !

hyeeppp !
nii haao !heeee.. ^__^

SELAMAT DTG BULAN REJAB !
loveee u....hohhoo..tetiiber LOVE..
okehh..byk sgt manfaat dan ceritaaa bulan rejaab nihh kan..
tp..
hri nihh nk share DOA BULAN REJAB je ok !



  
اللهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِيْ رَجَبٍ وَشَعْبَانَ وَبَلِّّغْنَا رَمَضَان
 (Allahumma baariklana fii rajabin wa sya’baana wa ballighnaa ramadhaan)

Maksudnya: “Ya Allah ya Tuhanku, berkatilah kami pada bulan Rejab dan Sya’aban dan sampaikan (Hidupkan) kami ke bulan (sehingga) Ramadhan”. (HR Baihaqi)

CEPAT kaann  mase berlalu... i want this time move slow..and slowerrrrr....wa2..!!!!!
AKU AKAN RINDU MASA2 YG DAH BERLALU..,x kire laa mse sukar ke..mse senang lenggang kangkung keww....i will miisss u foreverrr wahaai TIME !!!
^__^ smg kelemahankuu diperbaiki ..


ok...tu je dulu..bce selaluu..insyaALLAH..ALLAH tentukan semua untuk hamba2NYa..tp....diiiringi dgn usahaaa dan doa berterusaan !!



NOTAHATI :: BAJU RAYA DAH BELI...syuker2 ! lallalaaa.....THNKS pak tam ku syg !


rindu sekolah rendah=.=SELAMAT HARI GURU ye !

assalamualaikum..haai...hhee..alhamdulillah..

hidup..slmt smpai rumaah even mcm2 dugaan melandaaa..cmne laa bole SESAT jalan...
nk balik uma sndiiri je kot..hhaaa.. !( mnangiisss terlolooong laa jugkk en )

hurrmm..cukop! nk nyaanyii jp...

''di sini..lahirnyaa..sebuaaahh ciinta..
yg murniii..abadiii..SEJATI..''


amboiih2..sodap2!! hohhoo..
lagu nih time kt sek rendah..drjh 6....,=SEK KEB MASAI..
aku ngn kwn2 nynyii....MENANG woo! smpena hri kemerdekaan..
bwt latihan kt kelas...kt balai poliiss...(uma azaliina ) coz her dad poliiss time tuhh...heee...
sonokk..first time msuk tmpt polis sebab rumah dy..hehee..^__^

 inii gmbo..amek dari akilaahh..tp..lebey kurg cengginii harii tuhh..pki kain batikk ye bwt perrsembahaannn..hhaaa..omey3!!

ALAHAAII..RINDU nye sy kt ak my schooooolllllll !!
ok, dulu,drjh 1 smpi 5...org sek tahfizzz..(x pegi lg..jauh sikit dri uma)..then pindah kt SEK KEB MASAI nii..(bru pegi hari isninn)

kt SEK KEB MASAI aku ade mcm2 MEMORI...dan 

kenangaan terINDAH..bile..DPT RESULT UPSR yg BEST ! 
 ok..5A je ^__^ tp..kire HAPPY selamanyaa jugk laa..hhaaa..even UPSR je?! hohhhooo!

kire owg (aku) BUDAK BARU...budak baru..hot sikit la kn..hhahaaa..sume dok tnye2..cute ke? jahat ke..baik ke dy..anak sape..duet ade ke...gedik ke..beranii ke..

hheee..usha punye ushaa..ok,,i am a CUTE GIRL..(my voice ekcelii..huhuhhh)
byk ckp..byk songeh...potpetpotttpett...tang sane,tangsini..


tup2..ade laa org minat2..
owg rse...owg bg nme dy RANDY PANGALILA jelaa..eh.btol ke owg ejaa uh? hhaaa..
dy ckp muke owg cm MINAH indonnn laaa maakkk !!

 tp  dulu.. segan2 mekk..then kwn2 jelaa..tkde ape sgt pon...hheee..tgk2 skrg..RANDY tuhh dpt awek nme cm indonnn...R..dot..dot...x kisahlaa RATNA ke.. RATMAWATI ke ..ape2 jelaa..dirahasiiakan ..,semoga bahagiiaa ye .... ^_^ -->hope  owg uh x bce..lalallaaa...

hheee..bile smpai sane..(emak nk jumpe cikgu adikk..nk ckp sumtiink laa..berkenaan brg2 akilaah yg ilg uhh..hohhoo..)...

owg pong puseng2...tgk office ..bilik guru..time tuh sume tga ngajar lg...terdgr sore cikgu azah ..(cikgu math kuat lastikk)...pastuu nmpk cikguu maryam(cikguu BM kuu..yg sporrtiingg)...tp beliiiau kt seberang sane..x kan nk jeriitt?! x de adab lakk kn..emmm....so,,tgk je dri jauhh..beliau msuk kelas nk ajar student AMAN time tuhh..heeee..

lepas tu..tgk kt kelas owg yg duluu..kelas 6AMAN,,,ok..dh pindaahh lerr...belah sane2..tmpt lainnnn..then g kelas AKILAH..my sisterr....ohh..6AMANAH kt situ2 jugk...ngeeee..dpt tgk..cmne kami study duluu2..mcm tuhlaaa..lebey kurg..hahaa...

dowg muke penat coz bru balikk dri kem kaizen..tp..memg laa..lau hri isnin lepas ahad..budak2 sekolaa mcm ade hati n x je..hehee ^^
sje amek piic akilaahh..aku tkde ..hhaa..

YA ALLAH...rindunye..emm..spnjg kt situ aku gelaak..senyum2...mak aku tgk pon..bwt2 phm jelaa..ade leetteew aku gelakkann..hahaa.. 
aku tgk kantiin..seriouss ! 180 drjah..pentas tuh pusiing..dulu kt sane..skrg kt sinii..hehee..(ayat ape..aku pn tk phm..)..

emm....x lupe jugk toilet..ok, toilet still same je...cuma time aku g..dh wangii..mkcik tuh tga basuhhh..hahaa..
pegi pulaakk suraau..yelaa..UPSR nk dekat..mstii je solat hajat kt situu ramaai2..bessyyy nye..skrg...wt sndiiri lau nk solat hajatt..hee..ade je sebab2 solat hajat tersebut jaraang owg bwt..ngeee >__< geraamm ngn dirii sndiiri..x rajiin wt solat hajat daaa..kdg2 je..isk3..sedihh towl ahh !

tp..yg pntiing..pak guard tuhh..still sme..PAK MAT..hhee...pkcik bus yg akilah naek pon sme..
BAS ;; ''ANAKKU SYG'' nme diberii..hew2!




notahati : tukar bhs aku jd ORANG..heeee... sy rindu nk kembaali ke cekolaahh..!
tkpe2..ade anak nnti anto g sekola tuhh lg ye..hehee


Jumaat, 18 Mei 2012

2nd Anniversary Giveaway Ieyza Afieyna

assalamualaikum..!
hye..!
alhamdulillah...
joiin inii GA !
now..time to tag:: kelik bannerr..above
queenpink

dan semua yg dtg sini..walaupun skjp..ngeh333..!
HADIAH COMEL woo !! -->cik pngnjur yg ckp..i dow noe...=.=''

due datE : 6 Jun 2012 , 11.59pm .

Selasa, 15 Mei 2012

SEBAB KENAPA AKU TAK SUKA DUET..

assalamualaikum..
ni haao !
hee..alhamdulillah...masih diberi nikmat hidupp..diberi mencoret.. MENCARUT .. --> jgn2 !

 Image Detail
haaa..duet2...d manaa kaau duettttt !! --> yeyeeehhh !

sayaa x suke duet..ok, statement yg bguss...sebaab? sebabbnye ialaahh......aku suke kt ayat2 nihh...so, aku nak save kt kau ye my beloogg..heeeehee ^__~
ALL ABOUT MONEY..yg aku baru je sedarr..kui3..~.~(untonglaaa sape jd husband ku nnttii..haaahhaaakk...)..:)
sudaah2...jom LAYAN !!

 Duit boleh beli BANTAL dan TILAM, tetapi tidak boleh beli TIDUR...
Duit boleh beli UBAT, tetapi tidak boleh beli KESIHATAN...
Duit boleh beli BUKU, tetapi tidak boleh beli KEBIJAKSANAAN...
Duit boleh beli MAKANAN, tetapi tidak boleh beli SELERA...
Duit boleh beli RUMAH, tetapi tidak boleh beli KELUARGA...
Duit boleh beli HIBURAN, tetapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN...
Duit boleh beli PERNIAGAAN, tetapi tidak boleh beli KEBERKATAN...
Duit boleh beli CINTA, tetapi tidak boleh beli KESETIAAN...
Duit boleh beli ORGAN BADAN, tetapi tidak boleh beli NYAWA...
Duit boleh beli PANGKAT dan KEDUDUKAN, tetapi tidak boleh beli IMAN……

tp..ape pun..aku tkdela bnci duet..aku suke je duet..yelaa..klu tkde duet..kite pn dipandang sebelah mataa je kn...

peredaran zaman...ALLAH pun myuruh umat cri rezekii msing2...so, duet tuh antara rezekii yg kne dicarii..digali..dipulun laa..hahaa ^^
okeh..nk cari rezekii.. (ilmu...ORGANIC CHEM..) esok, hri rabu, 09:00 am...MSE NYE AKN TIIBAAAAAAAAAA !

notahatii :: ya ALLAH.., tlg, kuatkan aku..aku nih LEMAH...BYK laa godaann hari2..hew2.. amiin ya raab !

Ahad, 13 Mei 2012

assalamualaiikum...!
alhamdulillah...
hee..susah ke..sng kerr...klu laaaa...klu....byk probss...kne lerr ucap alhmadulillah jugk..coz masih diberi kehidupan....dan still bole menikmati semuaaa yg ade kt sekeliliing nihh..heee^__^

tenangkan hatii nk meluahkan rasaa ni...hurrmm :)

ALLAH..terima kasih..hurmm..terima kasihh ...
walau hati tidak tenang kejap dek krn exam...dan beberapa hal trmusk tugas sbg JPP..
(jwatnkuasa penginapan pelajar) --> mcm laaa gah sgt kn..hik3..

AKU TETAP BERSYUKUR...!!

ye, bile sebut je kalimah alhamdulillah..rase mcm byk sgt peluang bwt mcm2 perkaraa....secara sedar..atau...kurng2 sedarr..hew2~

bestnye bole update..hee..klu x update belog..fb je la jd mgse update mcm2..heee..kurg PRIVASI laaa kn....belog pn tkdela private sgt..hahaa..apekah..
heee..okeh..continue study, nonaaa...sabaar2...nak balik kn..sabow2......

ade  1 bnde lg kupendam niihh..huuhhh..bile laa nk lepaskn..grrrrrrrrrrrr !!
BUKAN PASAL BF KE APE2 TAW..KWN PUN BUKAN..heee..pasal lainn..huwaaaaaaaaaa..!!

tp..x rse nk story skrg....so.....bubbyee...sygku blog,,sy mahu study..hope esok FLUID bole bwt yg da best drpd b4 nihh..ngeeheeee :) jgn blurr..pliiissss.. !



NOTAHATI: EMAK, SLMT HARI EMAK TAW..huw3..nk celebrate  ngn besday abah n akilaah lerr..fikir2 jaap.. 
 

 tiada yg lain kurinduii....heeee..kdg2 rse mse tuh lmbt kn berrlalu?!

haa..besday akilahh..hari ibuu..okeh..akn difikirkan lepas final exam nihh melabuhkan tiriinyerr..yuhuuuwww !! muah2..hew2..emmmmmmmmmmm

mood: RELAKAN HATI,, MEREHATKAN JIWA..insyaALLAH..


Rabu, 9 Mei 2012

as salam..haloow !
okeh..aku nk tinggalkan belog nih kejappp..
mungkin kejaappp..mungkin lamerr..-->ape aku ckp nih??!

hek2...npe...haaa...becoz..esok..adalahh..hari final exam aku..!
untuk CPP..now...nih update..bru je habiss PENGAJIAN MALYSIA..sgt umpphhh..
soalan sme je..sejiibikk cm past year..rugii sape2 yg tak tgk..x sentuh..x jeling2 lgsung past  exam..past year punyerr..hew3~


 
 
dah knpe sorry bagaai? ye..sebab..sy ade sakitkan hati sumone..hope sgt..dy maafkan saya..awk..maaf taw..
heee...

nk FINAL pun susah taw..klu kite bwt salah..haaa..tahu pon salah !
emm.....

betol3...hari tuhh aq dh mntk maaf..hari nih..MINTAK SORRY lg..sorryy morrryyy kamooo2..!!
kalau2 terasa hatii.....

''KEMAAFAN SGT SUSAH NAK DIBERI..DAN SGT SUSAH NAK MINTAK... ''
tp..egt laahh...
''PERKARA PALING MULIA IALAH MINTA MAAF DAN MEMAAFKAN''

-->pssttt:: alah..mntk maap x ikhlasss...jaap lg wt lg...bek x payah....
-->zszsz::....,=.= '' no  KOMEN..(!)


 
 
tak dpt laaaahh jumpe kak ainn..bz sTudy laa katekaann~ ^___~

aina...n kak lyssa dpt pi..nk jumpe..hew3..aku SUKE lahh dy....coz she likes pink ...and..i likes her karya..very muchh..damn much ! hew3...~.~ ADE JODOH KITA JUMPA ye kakk..~emmmmm


 
master of studyy..cite bru..aku dok ushaa..tunggu2 nk tgk bilee laaa ek..hew3..final lmbt lg hbiiss..

NOTAHATI :: okehlaaa...nk STUDY...I AM OFFLINE...hee..daaaaaa..as salam...klu rjin..esok pepagii bute..sy update awk taw my belog..muah3..!! SEMOGA NORNAQIYAH..ank EN SANI..dpt buat CPP..soaaln CPP esok...jadikanlah ini yg terbaekkk nona jawaabb..amiin YA RAB !


Selasa, 8 Mei 2012

gelisah

okeh.as salam..
hri nih rse mcm   nk....menjeriitttttttt!!
tp..tkde pantai lak depan niihh =.= ''

SEJENAK...:: alahhhaaii..cute..mcm aku..sejiibik..time aq kcikk2..heeee...cuma..mata aku lg besau..skrg..mate mcm chinese2...kelopak mte pun nmpk ujong2 je..adeh

=.= hew2..hurmm..ekcelii..baru je exam MATHS td..tu yg update..
soalan..mcm biasaaa.....
boleh buat, buuleh bwt separuh.., boleh bwt sekeraat..
kui3..cmno nk jdi enginererr nih my drliing??!

haaahhh ! hamekk..kang owg nogori dok tnyo !
den pon tk tau nk jwb apo !
den wt dono jolaa yo..hahaaa..tk nk rye..nnti sume tnye sye..saye x suke org sebok2 tnye result..tp..if nk suh cite..ape subjek yg aku suke..yg aku tk suke....,insyaALLAH..boleh jwb..hahaa !

hurmmm..apela nonaa ni..pegi U untuk jd mcm tuh je ke? x kan??
haaiiiaa..so, wake up r !!
insyaALLAH...jika berusaha..ade je jalan yg dipermudahkan...
ALLAH MENGETAHU !! yeaahh...aku yakiin...aku skrg..nk menaikkan smgt  pd diri sndirii nihh..jgn  gelak..toloong..jgn :('' (!)



haaaa....nk continue study..:) even..mata DH SLEEPY nihh..emaaaaaaaaaaaaaakkkkk!
nonaaaaaaaaa mntk ampunnnnnnn! mate penaat ...dy nk tido..hew4... ~



NOTAHATI :: RINDU MELANDA HATI...~......ohhhh jiwaanggg !~

Sabtu, 5 Mei 2012

rambut mahkota aku !!

as salam..haaaiipp !
heeee..sygku..blog ku..hew3 !
hurmm..title aku pd ptg yg bosan sedikit ini ialaahhh...
perihal rambutt..

SAYA SYG RAMBUT SAYA !!
awk pulokk??
hurmm..aku tk dpt tunjukkan gmbo aku kt cniyy.., maaf..--> eleh, cover la tuh..rmbut tk cun kn??!
ehem2..sodap2 ekau jo yo..
well..ado sorg kwn aku .., nme : FADHILAH..hek3..dy x tau aku mention nme dy..hope2 dy tak tersedak kt biliikk tuhhh....dy ckp..rmbut aku :

CUN, BERKILAU, MEMANG DA BOMB ! lah kn..hew3~

tp..bg aku..ye,rambut aq..kdg2..bercbg sane sini.....berselirattt...tp..still ok lg..
heheee..suke sgt bile dh syampu !
okeh..actually, aku nk tmpal bende alah nih jelaaa......!!

 rambut model kepala sapi

==Makanan Untuk Rambut Sihat
===)Ikan salmon--> IKAN NiiIH ..klu mkn dgn sushii hri tuhh..nk tergeliaq lidah aku taaw ! grrr..sy..org melayu tulen..mkn salmon jd mcm...grrrrr....ok,,,ikan nih..:

  omega-3, vitamin B-12 dan zat besi yang terkandung dalam ikan Salmon sangat bermanfaat untuk kesihatan kulit kepala. Kekurangan zat-zat tersebut boleh membuatkan kulit kepala dan rambut menjadi kering sehingga nampak seperti botak.

=== Sayur-sayuran berwarna hijau tua--. aku suke..kdg2 je..
Bayam, brokoli dan lobak Swiss ialah sumber terbaik untuk vitamin A, C,zat besi dan kalsium. Ia diperlukan untuk menghasilkan sebum iaitu minyak yang dihasilkan oleh folikel rambut. Ia berfungsi sebagai pelembap rambut secara semula jadi.

== )Buah segar--> suke gilerr ! yahooww..loncat2 klu dpt mkn...hek4~

Tembikai, pisang, limau, epal dan buahbuahan yang lain dapat memberikan tubuh sejumlah nutrisi penting yang baik untuk mengurangkan keguguran rambut.
 
== )Telur--> aku suke telur goreng...heee..mcm tk bgus sgt...telur msak LOMAK pon sodaapp ! lapoww den haaa...apesal telur bguiihh?? hew2~

Telur merupakan antara sumber protein yang baik untuk mendapatkan rambut yang sihat.Kekurangan atau rendahnya kualiti protein pada tubuh boleh menyebabkan rambut tidak kuat dan warna rambut menjadi pudar.

  ==Bijirin---> nk kurus pong boleeyy
Roti gandum dan bijirin merupakan sarapan pagi yang sangat baik untuk mendapatkan rambut yang sihat. Biji-bijian dan gandum mengandungi zink, zat besi dan vitamin B.
==Makanan laut --> kesian kalau dia tuh..allergic seafood..heee..sedap ..tp..klu dh tk boleh.., kne jage pantang tuhh..x bowleh men2..mak aku ckp la..hurrmm y seafood bguiihh??

---Kandungan zink dalam makanan laut seperti kerang, udang dan tiram boleh membantu mencegah rambut gugur dan memperkuatkan akar rambut. Ia juga membantu membina sel-sel badan untuk menjaga hormon dalam penyerapan vitamin yang baik untuk pertumbuhan rambut.
 
 rambut gaya rusa kutub 
 
wowwwwww...!! pnciintaa haaaiwaaann betol r !

LIHATLAH..love letter ku ^__~

as salam..ni haao !
alhamdulillah..masih bernafas..hembusan nafas yg normal pd hari inii..even..final exam hari selasa akn dtg nihh..huhauahuaaa..~
okeh....LIHAT LAH..
ape bndo lihat2???!!


haaa...LIHATLAH..smpai bengkaakk mate tuhh..kui3..~
today i would like to RASMIKAN RUANGAN BARU dlm belog ku terchentaa inii..hew2..pong bole...(ade kt sidebarr)

ekcelii..mlm td...stay up konoonnyee...bohsan2 study...nantok plakk mataa kn..then...pike2..mcm suke laa buat 'LOVE LETTER; nihh..
okeh, name tuh bru dpt pg nihh..hew2..
ade kt tepii tuhh..klu aku rjinn..aku tuko2..klu x.., aku biar je segala ayat2 POSITIF..plus quotes yg aku suke  sgt2 uhh!

eh, suke ati aq r..aku yg nk tgk n bce mende alah tuh hari2..tiap mse..
time2 aserr fell down jepp.., mule ah hayatii segala bagai ayat kt 'LOVE LETTERS ' ku..kt side bar tuhh..heehheekk3..~
tak pauyah susah2 nk g cri..gugel yg bru...bile ade mse je  boleh gugel bru..klu tkde mse..tgk je ayat2 kt sidebar tuhh..heeeeeee..!

SEMANGAT YG HILANG DIPULIHKAN daaaaaaaaa.. !

ALLAH BERI KITA UJIAN..KITA KENA BERSABAR..KRN..MESTI ADA JALAN YANG ALLAH BERI...

betol3.. ! im agree..so,, antara jalan2 yg ade ialah..haaa..aku letak segala 
'' AYAT POSITIF' kt dl blog ku syg yg hari2 aku jenguk nihh..
rindu awk !
if one day i not visit u..rase mcmm..fuhh..ade je yg x kne..hek4~.~

DGN LAFAZ BISMILLAH....., AKU RASMIKAN 
'LOVE LETTER' yg ade kt sidebar aku...welcome to my blog ok !! heeeeee ^___^


NOTA HATI :: HOPE SAPE2 BACA PON RASA WHAT IM FEEL  ..EVERYDAY..EVERYTIME...grab this chances !
 

Jumaat, 4 Mei 2012

WORDLESS FRIDAY-anak penerang hidupp


Fedtri Yahya Gembira Dapat Anak Perempuan 

FEDTRI..CONGRATEZ !




sumber :: NEWSHUB

Contest : Saya Sayang Awak


 KELIK CPT2..hew2..lelaju..
assalamualaikum..w.b.t ..
ni haao ! wo aii nii...
hew3....hurmm...
cute nye banner..alallalaa..lentok2 plakk..^__^ tolong cpt klik..banner..if nk sgt joiin k..
tag to :
ana suziana..(join taw kwnku)
sis nanakimie..
midz H...
shaheira..
all bloggers jelaa sng..hee.

hari ini...aku pilih satu contest..aku jumpe je..trus tertariikk kaaw !
suhke nyerr...
bout love...
ohke..LIFE WITH LOVE..confirm2 ah aku joiin kn..
ahhaa..klu tnye hati aku skrg..hurrmm...
'hampir2 lemahhhh' tapiiiii..
bile fikir semulaaa..jgn !!
jgn !!
nnti...klu LEMAH..hari2 aq rse mcm tak syiokk jepp !
nk bwt explanation aka luahan hatii kjpp :: 
''CINTA ITU MENGUATKAN..BUKAN MELEMAHKAN..''
knp mcm tuh?okeh..nih quotes aku sndirii..suke ati aq lah kn..hahaa.
.maaf cik pngnjur..cikmayaaa... !!
haa..quotes nih nk ckp..bahawa...BILA KITA BERCINTA..KITA RASA HARI KITA SGT INDAAHH...RASA CINTA , KASIH DAN SYG TUH..KADANG2 SAKIT..KDG2 TERUBAT..mcm2 perisaa laa sng citerr...semuaa nye membuat psgn  kuat..dan ingin terus bersama-sama susah dan sennag..smpaai ke akhirr...senyumm smpai nk koyaak TELINGA kn..(woiit hangg !)
tp..
ade yg JODOH..REZEKI tidak berpnjgn..bahagiaa seketiika....ade lah beberpe problems..kn...
then...PUTUS...CERAI...
ahaaa..perkara2 mcm nihh..tetap menguatkan ...bukan melemahkan..sebab....kite dh pegaang segala kata-kata penguat hidup...(yg positiif2) time bercintan tuh....ayat2 posiitiif  pn sebatii dlm diri..
yeerr..nangiis...mmg la perlu..tp..jgn laah bagaai nak rakk..LIFE MUST GO ON...byk sgt CINTA lain..yg sedia untuk kitaa..
sbg manusiiaa..kite kne tahu tuhh...well..cinta mmg penguat..kalau tak cinta pasangan.masih ade .cinta family..cinta kwn..cintaa hobii...
and..yg IMPORTANT.., .


 nk tahu??meeh dekat..selami hatiku..:)
NONA SAYANG DIA...SYG TAW..x penah tak syg.., ngeeeeyyy..tp..tp....
nona  x ready untuk teruskan lg...ye..nona penakut..itu dulu...beforMEMBAWA HALUAN SENDIRI..
jiwaa mude kot..eh, logiik REASON tuhh?? hew3 ^_-~

then...dy dah mnjdi pemilik cinta org lain..dy memiliki cinta lain daahh..insyaALLAH..nona pn..nona cintakan ALLAH...(jgn nk tunjukk nice sgt laa kn..astaghfirullah...)
lepas tuh...nona tetap dpt rasa cinta diaaa...
sebab tuhlaa kan....wujud cerita..
'CINTA JULIET DAN ROMEO.'
'cinta ADAM DAN HAWA'--> perahsan la kau nonaaaa..!!

yer..kalau dh cintaa...semuanya egt kt OMBAK RINDU..time bercinta..mesti rindu2..klu putus pun..rindu2 jugaakk kn..biasaa laahh..hati manusiaa..tak keras mane lahh haiihh !
tp..betul..ade sorg pompuan ckp kt aku...bile bercinta...cinta tuh penuh dgn ombakk..rindu..sakit hatii..syg berksih-kasihan...penuh..mcm  kt lautan..untonglaahh...
tp..ade yg bercinta..membuat dosa...penuh mcm pepasir di pantaaii..nun lg di.. lautan tuh...(GABUNGAN YG MENARIK bg akuuu woo )...hehee...ehh..salah..,salah  ckp ke?eh..pompuan tuh yg ckp :(

ape pun..rinde masih ade..redha dan pasrah jalan sepatutnye...insyaALLAH...DIa mndgr..mgtetahui perihal hamba2NYA..

'sesungguhnya..aku  tak semulia siti khadijah..'
'taak sehebat siti fatimahh..'
berbahgaialah kita..di duniaa..dan akhirat..smga terjaga kemanisan IMAN..kemanisan cinta yg dilalui tersebut.. 
TO  CIK MAYA : ini sume hasil tgn sy..sy edit sendirii.piic n ayat2..tulisan2 tuhh....quote by myself...its not copy n paste..ape2 kutukan..and idea..all from me..x kne mgena ngn idop or matii..ha haa..hbis ngn sape?hew3..soryy..terLAWAK ..(kalo NONA MENANG, bg ler tau..a'ahh..hadiah sy x tau agi..kui5)

notahati: AKU TETAP SUKA LIFE WITH LOVE....



Khamis, 3 Mei 2012

sje2 dgr lagu sediihhhh

as salam..haaii..td dgr lgu sedih.., sedih sgt.., sedihhhhh laaa...then..TERCIPTALAH AYAT inii...huwk3..,
 
kalau kita syg seseorg..kite mesti kuat..
kalau pun putus kasih tu, kite tetap kuat..sebab..smgt yg pernah diberikan dulu tetap ade kt jIwa inii..

heeee..maaf, tuh je nk ckp :(

AKU JUMPA MAKHLUK ASING!!! (pengkalan balakk)

as saalam..
halow!
nii haao !
 
hurrrrmm....makhluk asing yg aku mksudkn ialaahh....::
 
erk, laaa.. bukan iniii..hew3..


ahhaaa..she is from IRAN...
hurrmm...kelako lerr..time aku nk snap pic..tga2 aku ckp...satu...lepas tuh..dy n kwn2 nk amek piic gk..
aku sebut satuu lg...tup2...,eh...dy ckp 'SATU...'
haaaaa..excitedd kaauuu !!
hyeee...
''where  r  u from??''
then amek laahh pic brsme org asing...org asing..kire makhluk jugk...so, aku call dy.., makhluk asingg..kui3..~

ohkelaaa...LIFE WITH LOVE  .. !!

Rabu, 2 Mei 2012

MOOD..manee kaau !

as salam..
 haii !

 
hurrmm...FINAL EXAM DAH DEKAT..
ohhh..my MOOD..please dtg..more closerr.....i need u..to be a success person !
yeaaa...ILMU..dicari demi ALLAH..bukan krn nk exam..or nk puaskn hatii parents....

tp..niat2 yg lain2 uhh sampingan lerrr.selepas..berniat 
MENUNTUT ILMU KRN ALLAH YG ESA.. ^__^

heeee..kwn2 haku nihh..toloong r....berMOOD lah nk studyy..bukn bermOOd nk tgkk moviie..nk tidoowww...huwaaa....kuii3..

aiyooo..nk jd engineer cmne niihhh?????!!
hew3...fikir smulaaaa...betol ke CHOICE nk amek this course?? for longer time??
hew2..SERABUT..~ baekk jgnnn !!

study laa dulu habis2 habiisan..insyaALLAH...ramai yg mmbntu...Dia jugaaa menetapkan segalanya..bila kita sndirii berrusahaaaa...
YANG BAIK dh ditentukan...
amiin ya rab !




SO..,MY MOOD..dtglaaaa..aku tungguu kamooo dehh ~

jadi laa Manis..Rajin mcm LEBAH.. >___<

NOTAHATI:: SEMOGA ABAHKU..EN SANI..SIHAT SEMULA..rebahkanlah demamnya..YA ALLAH....hope sape2 bce..doakan my dad...NONA RINDU ABAH NONA ! sygggg abaaaahh ! abah jgn sakit2 taw.nnti NONA BALIK ..kite jumpe yerr..hik2..jual kopok lekor sme2 jOmmm !!