Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
AUGUST 2017 !!

Jumaat, 30 Disember 2011

SESI KENANGAN: bestnye bersyukuur cm giiniihh!!!

 Bismillahirrahmanirrahim~
assalamualaikum n salam sejahtera and hyepss ! my blog..and..sape2 yg sudii bace sinii~

sehaat?? haaaaa.. ermm..
firstly...,in life..
as human....aka manusiaa...,
and..insan yg saluu  buat salaah kt duniiaa niihh..
KITA SEHARUSNYA UCAPKAN SYUKUR...dah ucap syukur belom??

Ikhwan dan Akhawat sekalian,...JOM  SAY ALHADULILLAH..


daah? dah ke?? hehee...now..tak payah lengah2 mse..poiint hape den nak ckp skrg??

ekcelii..point uh..memg byk ! byk smpaai tak terkiira dek jari kakii..hahaa..!

erkk..--> lawak? TIDAK SAMA SEKALI..

ok..mcm nih..ade sumone..buat luahan hatii..ye..bukn dy je..tp dulu2 pnaahh jugak ade owg bwt  luahan haticamm  budaakk nihh !

ok..haku nih mcm dh mataang sgt je nk ckp kn?!
takpe2..aku cuba..:

start dari sini jaapp:: 
Sahabat serta sahabiah yang cukup dicintai kerana Allah,bacelah inii

''Dan Kami beri balasan orang-orang yang bersyukur''
 ==Surah al-Imran ayat 145==
ok .....antaraaa yg aku pegang dan ingin share berssaamaaa~

 haa....cuba imagine kalo kite bersyukur mcm nihh sekalii::

bangun subuhh...atau bgun tido...KITE TGK TGN KITA..HIDUNG KITAA..TELINGA...RAMBUT..PALING PENTING..JANTUNG KITAA..
masihh ADE??!!... nah , ucpkanlaah SYUKUR..~

keduaaaa...... bile dah habis solat..gosok gigi..mandi ape sume...kite tgk berus gigi tuh..
waahh..
'aku dpt pegang lg berus gigi niihh..masih boleh sujud pd sejadaah niihh...masih boleh rase air....bestnye !!'


naah...bersyukuur lg..ALHAMDULILLAH..


ketiigaaaa......tengok mak kitaa..familyy laah sng ckp..
'isyy...bersyukur....family masih bersamaa....'


ok..kalau bangun2..teringaat  yg dh TIADA ..(mnemui ILAHI)....
tengok dulu sekeliling..ade ape?!
anda sorg2 ke?? kalau iye...tetap kena ucpkn syukur..ALHAMDULILLAH..
krn....kamu masih disayangiiii...oleh TUHAN....oleh ALLAH yg ESA ~utk teruskn perjuangan..misi hidupp..untuk dii sendirii..~WALAU MEREKA YG tERSYG..SUDAH PERGI..namun...kite kena bersyukur..krn MUNGKIN ALLAH SYG MEREKA ..DAN TIDAK MAHU MEREKA MELAKUKAN DOSA LAGI..kita pula mgmbil iktibar drpd KISAH TERSEBUT...masih boleh basahkan lidah dgn berzikir..beribadat kepada PEMILIK YANG AGUNG ~ ^___^

keempaaat.......jika kita tgk owg tuh KAYA ! HARTA BANYAK ! DUET MELAMBAK !
kite tgk diri kitaa...
papa kedanan sgt kew?? at least boleh gk bce  entrii MISZ NONA nihh...


nah..,ucap syukur..!! alhamdulillahh...


kelimaaa.........tgk boypren owg.....tgk bini owg.....whoaa..lg cun? lg smart? lg HEBAT??!
tgk kite punye pulaakk...
same je kn?..ade mataa..ade haati dan miinda yg bersatu dgn kite..yg sntiiasa share ape pon..~yg nk bersusaah senang ngn kite...SEMUA TELAH DITAKDIRKAN YA PEMBACA..
nah , bersyukuurlaah !



keenaaamm..
jika kite tgk..org tuh pakaaii branded2....whoa..cinciin...gelang..sume hado....
then tgk kt kite?
ok..takde..tp..penting ke??tak kot....buat berat  n buang duet jep..save 'credit'
nah, berrsyukurrr..!
 
ketujuhhhh... kite nmpk makcik sakit...abg sakit... kakakk sakiit..ibu..emak...umii...ayaahh..papa..daddy sakit...
then ape kite nk bwt?
memg sedih...dan kite kena bg kekuataan..
tp jgn lupe bersyukurr..pasl hape?
sebaabb..kite masih sihat untuk mndoakan merekaa..masih diberi kekuatan untuk mmbntu merekaa..berbakti pd merekaa...
bukn 'bersyukur'  mereka meranaa....

okeh..yg nih kelapaan.......'dia ade bf?gf?bini?laki? then cmne ngn aku??!!
naah ,

bersyukurlaaahh....ahaaa..mybe CINTA KPD ALLAH MASIH BELUM CUKUP...
then...masa blom tiba untuk aku mndptkan jodohku..jodoh yg kuiingiinkaan~

ALHAMDULILLAH..walau tiada pendamping hidup..namun aku YAKIN DAN BERSERAH PD NYA untuk mgatur segalaa urusan...NIKMAT CINTA ITU INDAH TP LEBIH BERSERI JIKA MNDPT REDHA ALLAH~

Janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang keji"

ini ke -9.......kite tgk org tuh more success...
then cermin diri kite??
ok..kalau betol kite kurg berjaaya..sila kritiik diri sendiiri..TP BUKAN HINA ~
kritik diri untuk timbulkn smgt...INGAT !
REZEKI ALLAH...PENGETAHUAN ALLAH..TIADA BATASAN :)
nahhh..berrsyukurrlaaahhh...masih berpeluuaaang  untuk memperrbaaikii !! 


akhir sekalii..
'kenapa aku didugaa??kenapa di aputus ngn aku?kenapa aku fail?knp aku kena marah?knp aku pulak yg dituduhh??

haaaa.....ini selalu..hehe..maaf..., saje bg perrsoalaan time2 last..hurmm...

ok...,INI SEMUA BERGANTUNG...ADE HIMKMAH..ADE ANTARA MANUSIA YG CKP..
kalau bnde burok tuh..means balaaa...??
betol ke?
hurmm....bagi aku..tuh ujiaan..
jom berdoa cm ginii::

''YA TUHAN..YA ALLAH YG MAHA PENYAYANG DAN MENGETAHUI.., engkau yg mndtgkn ujiaaan kpdaku..kpd kamii..maka KAU jua yg akan mmbntu kamii menghadaapi UJIAN - MU...~''

amiinn !
Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, sungguh
akan.Kami tunjukkan jalan-jalan Kami." (Al-Ankabut: 69)


Sahabat, andai suatu hari nanti, dikau dicampakkan kedalam neraka jahannam,INSYAALLAH, aku berjanji yang aku akan turut sama terjun kedalam neraka, mengambil untuk sama-sama kita berpimpin tangan ke Syurga milik-NYA..


 

laen2 ::

kenapa kita bertemu dgn org yg salah terlebuh dahulu? 

notahati: semoga murah rezeki dan dilindungiNYA...amiin !

Tiada ulasan: