Kuatkan semangat dalam memiliki kasih sayang
JULY 2017 !!

Khamis, 7 Julai 2011

susah jadi dewasa!!

assalamualaikum..!!
salam satu MALAYSIA...SALAM BERBLOGGER..!!
hye2 to me..to blog..to u yg membaca..~
ni entri pasal DEWASA..kalau tgk umo aku  kt bawah tuh..konpem2 laa..
dh dikira DEWASA TP DEWASA YG TAK MANTAP..puhh ayat~


time kcik2 dulu.,adelaah angan2 mao jdiik besar...! jdiik dewasa..!!
  • byk duet..pegang sndiri lak tuh
  • tak payah susah2 study wo0...
  • .leh tgk wayang,sho-pping2 sme2 kwn...
  • gedik2 ngn bf t'cyg..
  • hari raye..bgi duet rye kt sedara mara..
  • beli mcm2 baju..shawl..ikut zaman and trend 
ade mcm2 aku punye haal....suke hatii laah nk buaat hape..ade mak bapak kesaahh???!!!

 sekadar piic yg aku curiik ye==

heh..but..bile haku dh besar gedabaak niihh..barulaah aku mengertii..memahamii..memuji..memerli...
mnjadi seorg D.E.W.A.S.A ..yeah!! 

sebab2 aku buat blog ni coz aku rse aku nk buat luahan di smping m'harap ade yg bg komen bernas2...tp dlm mse yg sme..aku takut tak dpt mnerima luahan hati owg len yg mungkiin m'beri aku pgajaran...huhh..puh3..jangan2 gituh nona~




BILA DEWASA NIIH..NK MERAJUK2 RASE CM TAK KENA PLAK..TP MEMG AZALI LAA MANUSIIA..YE DAAK??

hurrmm...dh dewasa...salah sikit..kenalaah marah..dituduh ini..itu..ini...ade yg ngumpat itu ini..fail @ gagal sane sini..kecewa bagai nk raaak..!!mulalaah bertimbun2 masalah..masalh wang..,duiit..,tuh belum yg dh bertunang..,dh kawen...aku ni baru nk mlangkah zaman dewasa..msuk U insya-ALLAH...huhu~

adakah yg DEWASA SHJ akn ade msalah??..
 DAH BESAR..LEH NIKAH>>kata nenek aku~

haaiiihh..kalo begitu la citenye..meke kate..aku tak moh la mngeluh tp kalo diberi mesin putar mse..mcm dlm cite DOREMON tuh..(khurafat tol)..

aku terhingiin jugaak jadiik baby salu..lau mati pun..belom ade dosa...msuk syurga je..
kn besy3!!!masalah biar org len setelkaan...

pening arr pale hotaak pike bnda2 alah nii sumerr...nk give up..but...ta elok kan2??~
mcm laah jdiik dewasa ni bagosz sgt...(kurang ajaq naaaa)

hatii aku niih agak lembut..yelaa..gurl rite..tp aku menggali2 ketabahan tuh..gali dlm perigi..gali bawah tanah..mcm2 tmpt lg laa..



susah wo0 aku mahu titiskan air mata di dpn kwn2 aku yg SENGAL2 TP TERBAEK tuh~
then..,aku gelak2 dan berdekah2 utk tak ngiis.....akhirnye..nangiis sowg2 dlm biliikkk~

tp nk cari ketenangan tuh seharusnya beginihh kan3??!

REDHA+SABAR+YAKIN+USAHA DIDIRINGI DOA



ALLAH memberi sesuatu ujian tuh jika kita mampu menghadapiinya...
walaupun masalah a.ka. problems ade..keimanan masih di hatii di mindaa k..taklaah smpai nk bunuh mbunuh@ m'bunuh diri sndirii...
KESIAN..sia2 je idop wo0ii!!!

hakikaatnye..ini kehidupaan..TERUSKAN AJELAAH~



p/s: buat yg terbaik..mula FOKUS SEMULA LA KAMO0..semalam adlah sejarah..hari ini adalah nyata..besok adlh impiian..


3 ulasan:

Messy Girl berkata...

lumrah kehidupan la :)

iPai berkata...

hee .. ni belum dewasa lagi ni .. masih remaja .. (ops jgn tak terima pandangan plak .. sowi)

tp memang gitu laa gayanya .. kita perlulah buat yang terbaik dan membuat keputusan yang terbaik utk masa depan kita ..

all the best ..

baby berkata...

erm..thanksx..well3..~
nk buat keputusan tuh rumiit laa...
parents je yg buat..ermm